Anerkjennelse i skolen
«Jeg har hatt stort utbytte av å lese boka, og vil anbefale den til pedagoger i både skole, barnehage og trossamfunn. Jordet argumenterer godt for hvor viktig det er å ha en anerkjennende væremåte i møte med barn og unge.»
Asbjørn Hirsch, Prismet 3/2021
Læreplanreformen Fagfornyelsen, omtalt som skolens verdiløft, har som intensjon å sette barnet i sentrum for opplæringen og styrke elevenes motivasjon og lærelyst gjennom en mer elevaktiv undervisning. Les mer
Logg inn for å se din bonus
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 410
- ISBN
- 9788202603182
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2020
- Originaltittel
- Anerkjennelse i skolen
- Format
- 24 x 17 cm
Bla i boka
Anmeldelser
«Jeg har hatt stort utbytte av å lese boka, og vil anbefale den til pedagoger i både skole, barnehage og trossamfunn. Jordet argumenterer godt for hvor viktig det er å ha en anerkjennende væremåte i møte med barn og unge.»
Asbjørn Hirsch, Prismet 3/2021
«Boka gir oss nøkler til å forstå hva som vil kreves av skolen og lærerne for at fagfornyelsen skal bli det verdiløftet som regjeringen og skolemyndighetene har som intensjon. Derfor bør den ikke bare inn som pensum ved alle høgskoler og universiteter i Norge som tilbyr lærerutdanning, men anbefales alle utdanninger innenfor profesjonsrettet arbeid med barn og unge.»
Marie-Lisbet Amundsen, Bedre Skole 2/2020