Min side Kundeservice Bli medlem

Inkluderende læringsmiljø

mestring, medvirkning og motivasjon i barneskolen

Denne boka presenterer en femtrinnsmetode som lærere i barneskolen kan bruke til å skape et inkluderende læringsmiljø ved å tilrettelegge for elevenes mestring, medvirkning og motivasjon. Forfatterne viser med konkrete eksempler hvordan hver enkelt elev kan oppleve å være en del av fellesskapet, delta i skolens aktiviteter og få utbytte av undervisningen. Les mer

369,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager
Denne boka presenterer en femtrinnsmetode som lærere i barneskolen kan bruke til å skape et inkluderende læringsmiljø ved å tilrettelegge for elevenes mestring, medvirkning og motivasjon. Forfatterne viser med konkrete eksempler hvordan hver enkelt elev kan oppleve å være en del av fellesskapet, delta i skolens aktiviteter og få utbytte av undervisningen. En systematisk bruk av femtrinnsmetoden kan bidra til at elevene opplever reell medvirkning i skolehverdagen og mestring i skolefagene, og at de får motivasjon til å lære og skape positive endringer for seg selv. Metodikken er fleksibel og kan tilpasses ulike alderstrinn og elevgrupper.

Femtrinnsmetoden bygger på helsefremmende teori, selvbestemmelsesteori og teori om selvregulert læring. Anerkjennelsesbegrepet er viet stor plass, både i boka og i metodearbeidet. Sentral er også tanken om at elevene støttes i prosessen med å identifisere ressurser i seg selv og i miljøet, slik at de kan få en god skolehverdag.



Målgruppa for boka er alle lærere i grunnskolen og studenter i grunnskolelærerutdanningen.

Detaljer

Forlag
Cappelen Damm akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
199
ISBN
9788202777661
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2023
Format
21 x 15 cm

Bla i boka

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Inkluderende læringsmiljø:

Skolen

Eirik J. Irgens
Paperback 
499,-
 

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv