Meny

Lillesøster kanin

; Beate Audum (Oversetter)

Det er ikke gøy å være liten når man helst vil være stor. Men når Lillesøster Kanin kommer i knipe er det godt å ha en storebror. Les mer
Vår pris
50,-
Spar
219,-

Veil. pris: 269,-  (Bok)
Leveringstid: Ikke i salg

  Kjøp NÅ - få 3 bonuskroner!

Vår pris: 50,-
Spar: 219,-

Veil. pris: 269,-  (Bok)
Leveringstid: Ikke i salg

  Kjøp NÅ - få 3 bonuskroner!

Om boka

Bøkene om lillesøster kanin er perfekt lesestoff for helt ferske leser. Teksten er stor og tydelig, og det er lite tekst på hver side. Vi har satt sammen to søte bøker om lillesøster kanin, begge er litt spennende men ikke for mye.

Lillesøster kanin blir jaget av en rev
Lillesøster kanin er ute og plukker blomster mens hun forsøker å lære seg å plystre, slik storebroren hennes kan. Med ett hører hun en lyd som minner veldig om knurringen fra en sulten mage. Og hun ser noe rødt som gjemmer seg i buskene ... Men hun må se feil.

Lillesøster kanin går seg helt bort
Det er så deilig å leke alene for en gangs skyld! Ingen storebror eller foreldre som forteller henne hva hun skal gjøre. Lillesøster kanin kaster steiner i vannet, løper, snurrer rundt - til hun plutselig oppdager at hun ikke vet hvor hun er. Hvordan skal hun finne veien hjem?

Lillesøster Kanin

Om kodeknekking fra boken Leselykke (skrevet av Hilde Traavik):
Idet barnet begynner på skolen, starter et nytt og spennende kapittel i livet. De fleste kommer til skolen med et relativt velutviklet talespråk, og på grunnlag av det bygges lese- og skriveferdighetene opp. Barn som er blitt lest høyt for fra de er små, får et godt grunnlag for utvikling av lese- og skriveferdigheter. De blir vant til å forstå innholdet i skrevne tekster, og de får kunnskaper om hvordan tekster kan bygges opp. Dette er av stor betydning når barna skal begynne å lese og skrive selv. Etter hvert forstår barna at vi kan bruke skrift til å ta vare på det vi sier. Dette er avgjørende for å lære å lese og skrive. Når barna forstår at språklydene kan gjengis med bestemte bokstaver, har de "knekket den alfabetiske koden". Dette blir gjerne oppfattet - både av barnet selv og av omgivelsene som en brå overgang fra ikke å kunne lese, til å kunne det. Men foreløpig har barnet bare lært seg den tekniske siden ved lesing, å avkode. Det viktigste formålet med lesing er innholdsforståelsen, som tar noe lenger tid.

Fakta