Min side Kundeservice Bli medlem

Fra bønnens verden

et ord til trette bedere

"Mitt ønske og min bønn har vært dette: å forkynne bønnens evangelium, uten å slå av på bønnelivets lover." Ole Hallesby Siden boken kom ut første gang i 1927 har den inspirert titusener av mennesker til bønn og forbønnstjeneste. Les mer

181,-

199,- Spar: 18,-

Paperback
Sendes innen 1 virkedag

Logg inn for å se din bonus

"Mitt ønske og min bønn har vært dette: å forkynne bønnens evangelium, uten å slå av på bønnelivets lover." Ole Hallesby Siden boken kom ut første gang i 1927 har den inspirert titusener av mennesker til bønn og forbønnstjeneste. Med sin enkle og direkte stil, sin varme og inntrengende stemme og sin ærlige og sjelesørgeriske tilnærming har Ole Hallesby gitt oss en klassiker innen bønnelitteraturen, som fortsatt når inn til stadig nye generasjoner med sitt radikale budskap om makten i de foldede hender. Ole Hallesby var en av de mest sentrale lederskikkelsene i norsk lekmannsbevegelse gjennom første deg av 1900-tallet. Han var professor i systematisk teologi på Menighetsfakultetet, lærer ved Bibelskole i Staffeldtsgate og tok en rekke initiativ til etableringer av kristen virksomhet.

Medlemsvurdering:
"Fra bønnens verden" er den mest kjente boka til Ole Hallesby, og boka er omsett til ei mengde språk. Eg veit ikkje om noko bok som forklarer, omtalar, inspirerer til og hjelper med bøn på ein betre måte enn denne. Er det noko som manglar i norsk teologi i dag, så er det andeleg vegleiing. Difor er det mange som t. d. søkjer til katolsk (ignatiansk) spiritualitet. Men gje at fleire hadde søkt til Hallesby! Frå fyrste sida, der Hallesby definerer bøn som å "lukke Jesus inn", til siste sida, der Hallesby seier noko om bøna om å få dø sæl bort frå denne verda, er boka fylt av omsut og røynsle.
For mange kristne fortonar bøn seg som eit slit. Sa ikkje Paulus "be alltid"? Men kven gjer vel det? Hallesby vil hjelpe den som har slike vanskar. Hallesby talar klokt om tvil og vantru, om korleis vi kan fortelje alt om våre veikskapar til Gud, om korleis det er eit evangelium å få be i Jesu namn. Viktig og inspirerande er også det han skriv om behovet for å for familie, arbeid og Guds rikes arbeid.
Boka vert tilrådd, gjerne til bruk i ei bønegruppe.

Hallvard

Se alle vurderinger

Detaljer

Forlag
Luther
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
178
ISBN
9788253170732
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
1984
Format
21 x 13 cm
Serie
Nye Luther forlags billigbøker

Medlemmers vurdering

l
leser – 20.08.2006

– Denne lydboken har overrasket oss med hvor godt den fenger barna. Konseptet er små fortellinger som tar opp sentrale trostema. Forfatteren stiller også spørsmål til barna, så de kan tenke selv. De små fortellingene er morsomme og kan godt stå på egne ben. De fungerer også godt sammen med temaene. I boken får du belyst alt fra misjon til Jesu usynlige vesen, advent til himmelen. For det meste er dette presentert på en måte som de fleste kristne kan være enige i. Unntaket er kanskje kapitlet som handler om misjonering blant venner, der tanken om at ufrelste venner går fortapt kan være tung. Men som voksen kan du jo lytte gjennom hvert kapittel før dere spiller det ved frokostbordet, og sensurere det du ikke liker. Helhetsinntrykket er en morsom og god bok.

H
Hallvard – 02.01.2006

– "Fra bønnens verden" er den mest kjente boka til Ole Hallesby, og boka er omsett til ei mengde språk. Eg veit ikkje om noko bok som forklarer, omtalar, inspirerer til og hjelper med bøn på ein betre måte enn denne. Er det noko som manglar i norsk teologi i dag, så er det andeleg vegleiing. Difor er det mange som t. d. søkjer til katolsk (ignatiansk) spiritualitet. Men gje at fleire hadde søkt til Hallesby! Frå fyrste sida, der Hallesby definerer bøn som å "lukke Jesus inn", til siste sida, der Hallesby seier noko om bøna om å få dø sæl bort frå denne verda, er boka fylt av omsut og røynsle.
For mange kristne fortonar bøn seg som eit slit. Sa ikkje Paulus "be alltid"? Men kven gjer vel det? Hallesby vil hjelpe den som har slike vanskar. Hallesby talar klokt om tvil og vantru, om korleis vi kan fortelje alt om våre veikskapar til Gud, om korleis det er eit evangelium å få be i Jesu namn. Viktig og inspirerande er også det han skriv om behovet for å for familie, arbeid og Guds rikes arbeid.
Boka vert tilrådd, gjerne til bruk i ei bønegruppe.

Oppdag mer

Bøker som ligner på Fra bønnens verden:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Ideas

Edmund Husserl
Paperback 
290,-
 

Innsikt

Enok Kråkenes
Innbundet 
272,- 299,-
 

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv