Min side Kundeservice Bli medlem Slik virker medlemskapet

Digital strategi for alle

I 20 år har vi laget nettsteder, i 20 år har vi feilet. Vi har sendt medarbeiderne på skrivekurs, drevet kompetansebygging på brukervennlighet og laget webstrategier. Vi har lært om informasjonsarkitektur, universell utforming og responsivt webdesign. Vi har lært å skrive effektivt for både leserne og søkemotorene. Kort sagt: Vi vet hva som kjennetegner gode digitale løsninger. Les mer
639,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag

Logg inn for å se din bonus

I 20 år har vi laget nettsteder, i 20 år har vi feilet. Vi har sendt medarbeiderne på skrivekurs, drevet kompetansebygging på brukervennlighet og laget webstrategier. Vi har lært om informasjonsarkitektur, universell utforming og responsivt webdesign. Vi har lært å skrive effektivt for både leserne og søkemotorene. Kort sagt: Vi vet hva som kjennetegner gode digitale løsninger.

Likevel snubler vi gang på gang.

Selv om vi har kompetanse på innhold, design og brukeropplevelser, er vi ikke organisert slik at vi klarer å forvalte den på riktig måte. De to største problemene er at vi mangler:
- tydelige strategier for hva vi ønsker å oppnå.
- rutiner for å forvalte nettstedet på riktig måte.

I denne boken vil vi blant annet vise deg hvordan du:
- systematisk forvalter og vedlikeholder nettstedet ditt.
- prioriterer riktig.
- synliggjør kvalitet og forretningsverdi.
- bygger opp respekt for webarbeidet i virksomheten.
- må organisere deg for å sikre kvalitet og verdi på innholdet ikke bare i prosjektet, men hver dag hele året.

Denne boken passer både for studenter innen journalistikk, medievitenskap og markedsføring og for folk som jobber profesjonelt med websider. Sistnevnte gruppe inkluderer ledere, webkommunikatører, tekstforfattere, redaktører, markedsførere og kommunikasjons- og informasjonsmedarbeidere.

Ove Dalen er faglig leder i Netlife Research og jobber med innhold og digital strategi. Han har skrevet bøkene God nettskriving og Effektiv nettskriving og har i 20 år hjulpet store norske mediekonsern, bedrifter og organisasjoner med strategier, kompetansebygging og innholdsutvikling på nett.

Eirik Hafver Rønjum er digital strateg i Helsedirektoratet og regnes som en av Norges ledende eksperter på digital strategi og innhold på nett. Han har jobbet både som journalist, webredaktør og konsulent. Rønjum er en etterspurt foredragsholder i webkommunikasjon.

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
242
ISBN
9788245018035
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2015
Originaltittel
Digital strategi for alle
Format
24 x 17 cm

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Digital strategi for alle:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Ute!

André Horgen
Paperback 
559,-
 

EØS-rett

Halvard Haukeland Fredriksen
Paperback 
769,-
 

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv