Motorikk i et didaktisk perspektiv

For barn og unge er det viktig å kunne delta i lek og samspill med jevnaldrende. Da er motorisk kompetanse viktig. Skal de delta på lik linje med andre, må de mestre de motoriske ferdighetene som situasjonen krever. Les mer

479,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag

Logg inn for å se din bonus

For barn og unge er det viktig å kunne delta i lek og samspill med jevnaldrende. Da er motorisk kompetanse viktig. Skal de delta på lik linje med andre, må de mestre de motoriske ferdighetene som situasjonen krever.

Kapitlene i antologien er oppdatert i henhold til den nye læreplanen i kroppsøving (LK20). I tillegg er kapitlene revidert på bakgrunn av ny viten på fagfeltet. Det er også lagt til et nytt kapittel om hvordan motorisk kompetanse kommer til uttrykk i læreplanen.

Kapitlene omhandler ulike perspektiver på motorikk og motorisk kompetanse. De utfyller hverandre, og til sammen gir boka et helhetsperspektiv i en didaktisk kontekst. Det er lagt spesielt vekt på barn og unge i aldersgruppen 10-16 år, en aldersgruppe som får lite fokus i annen faglitteratur om motorikk.

Denne boka er en vitenskapelig antologi der alle kapitlene er fagfellevurderte. Antologien er rettet mot forskere, profesjonsutøvere og studenter i lærer- og idrettsutdanning.

Detaljer

Forlag
Gyldendal
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
309
ISBN
9788205563001
Utgave
2. utg.
Utgivelsesår
2022
Originaltittel
Motorikk i et didaktisk perspektiv
Format
24 x 17 cm

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Motorikk i et didaktisk perspektiv:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv