Meny

Integrasjon av salgskanaler

serviceinnovasjon og strategi

Kundene handler i flere salgskanaler som bedriftene har opprettet; de er multikanalkunder. Når over 90 % av befolkningen også handler over Internett, blir det enda viktigere å sette kundene eller brukerne i sentrum og skape verdier for dem. Les mer
Vår pris
455,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager

  Kjøp NÅ - få 23 bonuskroner!

Vår pris: 455,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager

  Kjøp NÅ - få 23 bonuskroner!

Om boka

Kundene handler i flere salgskanaler som bedriftene har opprettet; de er multikanalkunder. Når over 90 % av befolkningen også handler over Internett, blir det enda viktigere å sette kundene eller brukerne i sentrum og skape verdier for dem. Som denne boken viser, setter bedriftene heller produktene eller kanalene i sentrum for strategien sin. De mangler fokus på serviceinnovasjon i strategien, og får ikke utnyttet det potensialet som ligger i å utvikle nettsider som gir høy tilfredshet, lojalitet og lønnsomhet. Boken bygger på den største undersøkelsen av netthandel som er gjort i Norge. Den presenterer resultater og nye mål for netthandel. Blant annet kommer det frem at de fleste kundene i varehandelen er multikanalkunder, og det er de som handler for mest, og er de mest lojale. En sentral konklusjon i boken er at bedriftene ikke må glemme de tradisjonelle kundene, som stort sett handler i den fysiske kanalen, selv om bedriftene oppretter en nettkanal. I et multikanalperspektiv er alle kundetyper like viktige. Boken viser en rekke konkrete strategier for hvordan bedrifter kan implementere et multikanalperspektiv, for å skape bedre tilfredshet, lojalitet og lønnsomhet. Peder Inge Furseth er innovasjonsforsker ved Handelshøyskolen BI. Han er førsteamanuensis, har doktorgrad i sosiologi og er sosialøkonom. Han leder forskningsprosjektet «Verdidrevet serviceinnovasjon», og har ledet flere NFR-finansierte forskningsprosjekter. Furseth har undervist på lederutviklingskurs innen innovasjonsledelse og forretningsmodeller i Oslo og San Francisco i over 10 år. Furseth på nett: pifurseth.blogspot.com og twitter.com/pifurseth

Fakta