Integrasjon av salgskanaler
serviceinnovasjon og strategi
Kundene handler i flere salgskanaler som bedriftene har opprettet; de er multikanalkunder. Når over 90 % av befolkningen også
handler over Internett, blir det enda viktigere å sette kundene eller brukerne i sentrum og skape verdier for dem. Les mer
- Vår pris
- 455,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager
Kjøp NÅ - få 23 bonuskroner!
Vår pris:
455,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager
Kjøp NÅ - få 23 bonuskroner!
Kundene handler i flere salgskanaler som bedriftene har opprettet; de er multikanalkunder. Når over 90 % av befolkningen også
handler over Internett, blir det enda viktigere å sette kundene eller brukerne i sentrum og skape verdier for dem. Som denne
boken viser, setter bedriftene heller produktene eller kanalene i sentrum for strategien sin. De mangler fokus på serviceinnovasjon
i strategien, og får ikke utnyttet det potensialet som ligger i å utvikle nettsider som gir høy tilfredshet, lojalitet og
lønnsomhet. Boken bygger på den største undersøkelsen av netthandel som er gjort i Norge. Den presenterer resultater og nye
mål for netthandel. Blant annet kommer det frem at de fleste kundene i varehandelen er multikanalkunder, og det er de som
handler for mest, og er de mest lojale. En sentral konklusjon i boken er at bedriftene ikke må glemme de tradisjonelle kundene,
som stort sett handler i den fysiske kanalen, selv om bedriftene oppretter en nettkanal. I et multikanalperspektiv er alle
kundetyper like viktige. Boken viser en rekke konkrete strategier for hvordan bedrifter kan implementere et multikanalperspektiv,
for å skape bedre tilfredshet, lojalitet og lønnsomhet. Peder Inge Furseth er innovasjonsforsker ved Handelshøyskolen BI.
Han er førsteamanuensis, har doktorgrad i sosiologi og er sosialøkonom. Han leder forskningsprosjektet «Verdidrevet serviceinnovasjon»,
og har ledet flere NFR-finansierte forskningsprosjekter. Furseth har undervist på lederutviklingskurs innen innovasjonsledelse
og forretningsmodeller i Oslo og San Francisco i over 10 år. Furseth på nett: pifurseth.blogspot.com og twitter.com/pifurseth