Barnekulturens iscenesettelser II
dramaturgiske spiraler
I Barnekulturens iscenesettelser II: Dramaturgiske spiraler skriver Faith Gabrielle Guss om en måte å tilnærme seg kunstnerisk form i drama- og teaterpraksis for og med barn i barnehage- og grunnskolealder: Hvordan kan vi skape et dialogisk fellesskap med barn med en estetisk kraft som ligner den barna skaper for seg selv i dramatisk lek/lekedrama? I denne boken bygger Guss videre på sin første bok i serien, Barnekulturens iscenesettelser 1: Lekens dynamiske verdener. Les mer
559,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager
Logg inn for å se din bonus
I Barnekulturens iscenesettelser II: Dramaturgiske spiraler skriver Faith Gabrielle Guss om en måte å tilnærme seg kunstnerisk form i drama- og teaterpraksis for og med barn i barnehage- og grunnskolealder: Hvordan kan vi skape et dialogisk fellesskap med barn med en estetisk kraft som ligner den barna skaper for seg selv i dramatisk lek/lekedrama? I denne boken bygger Guss videre på sin første bok i serien, Barnekulturens iscenesettelser 1: Lekens dynamiske verdener.
I boken retter hun fokuset på dramaturgisk komposisjon og muligheten for berikende spiralvirkninger mellom lek, teaterkunst og annen dramapraksis. Dette gjør hun ved å sammenligne spontant skapte dramaturgiske strukturer i barns lekedrama og nyskapende scenekunst.
Med inspirasjon fra dramaturgien i et lekedrama og et performanceteater, forestiller Guss seg et dramaturgisk stillas som impuls til en «devising»-prosess for dramatisk spill for og med barn. Hun avrunder boken med en skisse over egen undervisningspraksis.
I boken finnes det 30 QR-koder. Skann koden med mobiltelefonen og du får adgang til mange filmsnutter av eksempler som Guss beskriver.
Boken har også en tilhørende nettside. Tilgang til denne gis via kode-i-bok: Koden som følger med boken utløses på cda.no og gir tilgang til nettstedet.
I boken retter hun fokuset på dramaturgisk komposisjon og muligheten for berikende spiralvirkninger mellom lek, teaterkunst og annen dramapraksis. Dette gjør hun ved å sammenligne spontant skapte dramaturgiske strukturer i barns lekedrama og nyskapende scenekunst.
Med inspirasjon fra dramaturgien i et lekedrama og et performanceteater, forestiller Guss seg et dramaturgisk stillas som impuls til en «devising»-prosess for dramatisk spill for og med barn. Hun avrunder boken med en skisse over egen undervisningspraksis.
I boken finnes det 30 QR-koder. Skann koden med mobiltelefonen og du får adgang til mange filmsnutter av eksempler som Guss beskriver.
Boken har også en tilhørende nettside. Tilgang til denne gis via kode-i-bok: Koden som følger med boken utløses på cda.no og gir tilgang til nettstedet.
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 248
- ISBN
- 9788202471255
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2017
- Format
- 25 x 20 cm
- Serie
-
Barnekulturens iscenesettelser