Min side Kundeservice Bli medlem

Bortenfor skillet mellom teori og praksis

en introduksjon til intra-aktiv pedagogikk i barnehagefeltet

Boken handler om pedagogisk dokumentasjon som verktøy for læring og omdanning. Basert på banebrytende forskning presenteres nye tanker om læring i barnehagen med vekt på fysiske gjenstanders og artefakters kraft og rolle. Les mer

459,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager

Logg inn for å se din bonus

Boken handler om pedagogisk dokumentasjon som verktøy for læring og omdanning. Basert på banebrytende forskning presenteres nye tanker om læring i barnehagen med vekt på fysiske gjenstanders og artefakters kraft og rolle. Med utgangspunkt i teorier fra feministen Karen Barad og filosofene Gilles Deleuze og Félix Guattari gir boken eksempler på hvordan blyant, papir, leire og konstruksjonsmaterialer kan tolkes som aktive, handlende aktører og dermed utfordrer motsetninger som teori praksis og sinn kropp. Boken gir praktiske eksempler på intra-aktiv pedagogikk. Noen eksempler: Nabolaget utforskes gjennom tegninger og konstruksjoner på gulvet. Matematiske sammenhenger utforskes ved bruk av dans, musikk og egen kropp. Barn og voksne bruker pedagogisk dokumentasjon til å forstå sin egen læring og kritisere dominerende tenkning og praksis.
Hillevi Lenz Taguchi er dosent og universitetslektor ved Pedagogiska institutionen, Stockholms universitet.

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
205
ISBN
9788245009514
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2010
Originaltittel
Going beyond the theory/practice divide in early childhood education
Format
24 x 17 cm

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Bortenfor skillet mellom teori og praksis:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv