Dialogisk lesing i teori og praksis
Stig Broström ; Kristine Jensen de López ; Jette Løntoft ; Klausine Røtnes (Illustratør) ; Inger-Johanne Sæterdal (Oversetter)
Dialogisk lesing er en grundig forberedt pedagogisk aktivitet og et meget godt verktøy i det språkpedagogiske arbeidet. Med
solid forskningsmessig forankring viser forfatterne hvordan metoden bidrar til barns språklige utvikling, øker konsentrasjonsevnen, utvider forståelse for skriftspråket og legger grunnlaget for fremtidig
leseglede. Les mer
- Vår pris
- 340,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager
Kjøp NÅ - få 17 bonuskroner!
Vår pris:
340,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager
Kjøp NÅ - få 17 bonuskroner!
Dialogisk lesing er en grundig forberedt pedagogisk aktivitet og et meget godt verktøy i det språkpedagogiske arbeidet. Med
solid forskningsmessig forankring viser forfatterne hvordan metoden bidrar til barns språklige utvikling, øker konsentrasjonsevnen,
utvider forståelse for skriftspråket og legger grunnlaget for fremtidig leseglede.
Med denne boken får leseren:
Kunnskap om teorien og forskningen bak dialogisk lesing. I denne delen besvares spørsmålene: Hvorfor skal vi bruke metoden og hvordan ble dialogisk lesing til?
Konkrete eksempler og gjennomgang av hvordan man kan komme i gang med dialogisk lesing. I denne delen besvares spørsmålet: Hvordan jobber man med dialogisk lesing i praksis?
Kunnskap og eksempler på hvordan man kan jobbe med estetiske prosesser i forbindelse med lesingen. I denne delen besvares spørsmålet: Hvorfor og hvordan kan man knytte estetiske læringsprosesser til høytlesing av god barnelitteratur?
Med denne boken får leseren:
Kunnskap om teorien og forskningen bak dialogisk lesing. I denne delen besvares spørsmålene: Hvorfor skal vi bruke metoden og hvordan ble dialogisk lesing til?
Konkrete eksempler og gjennomgang av hvordan man kan komme i gang med dialogisk lesing. I denne delen besvares spørsmålet: Hvordan jobber man med dialogisk lesing i praksis?
Kunnskap og eksempler på hvordan man kan jobbe med estetiske prosesser i forbindelse med lesingen. I denne delen besvares spørsmålet: Hvorfor og hvordan kan man knytte estetiske læringsprosesser til høytlesing av god barnelitteratur?