Min side Kundeservice Bli medlem

Når evidens møter praksis

en studie av programbasert arbeid med sosial kompetanse i barnehagen

Når evidens møter praksis er forskningsbasert, og i boken undersøker forfatter hvordan barnehager praktiserer et pedagogisk program som en del av arbeidet med tidlig innsats, sosial kompetanse og selvregulering. Les mer

419,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag

Logg inn for å se din bonus

Når evidens møter praksis er forskningsbasert, og i boken undersøker forfatter hvordan barnehager praktiserer et pedagogisk program som en del av arbeidet med tidlig innsats, sosial kompetanse og selvregulering. Programmet som brukes som case, er De utrolige årenes skole- og barnehageprogram, gjerne omtalt som DUÅ. Boken viser at det finnes et mangfold av måter å forstå og arbeide med dette evidensbaserte programmet på. Boken inneholder flere eksempler som bidrar til å synliggjøre det praktiske arbeidet med barna, barnehagelæreres refleksjoner i møte med programmet og hvordan barn kan oppleve å bli omfattet av metoder som belønning og tenkepause. Boken vil være av interesse for studenter, forskere, styrere og barnehagelærere. Skole- og barnehageeiere vil ha nytte av boken for å forstå mer av de prosessene som foregår innad i en organisasjon når programmer skal implementeres. Høyoppløst bilde | Bla i bok Anmeldt i Utdanningsnytt: Evidensbaserte programmer og lærernes metodeansvar Fagbokforlagets nettmagasin: Intervju med forfatter. Monica Seland har doktorgrad i tverrfaglig barneforskning og arbeider ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning.

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
229
ISBN
9788245022445
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2020
Originaltittel
Når evidens møter praksis
Format
24 x 17 cm

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Når evidens møter praksis:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv