Meny
 

Tverrprofesjonell samhandling og teamarbeid

kjernekompetanse for fremtidens helse- og velferdstjenester

Anita Iversen (Redaktør) ; Nanna Hauksdottir (Redaktør)

Boken belyser kompetanseområdene for tverrprofesjonell samhandling som alle studenter i helse- og sosialfagutdanningene må lære for å opptre som profesjonelle i sin yrkesutøvelse.
Her får leserne innsikt i dokumenterte samfunnsendringer og politiske føringer som ligger til grunn for det erkjente globale og nasjonale behov for økt samhandling på tvers av tjenestenivå og mellom pasient, bruker, pårørende og profesjonsutøvere. Les mer
Vår pris
329,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 1 virkedag

Paperback
Legg i
Paperback
Legg i
Vår pris: 329,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 1 virkedag

Om boka

Boken belyser kompetanseområdene for tverrprofesjonell samhandling som alle studenter i helse- og sosialfagutdanningene må lære for å opptre som profesjonelle i sin yrkesutøvelse.
Her får leserne innsikt i dokumenterte samfunnsendringer og politiske føringer som ligger til grunn for det erkjente globale og nasjonale behov for økt samhandling på tvers av tjenestenivå og mellom pasient, bruker, pårørende og profesjonsutøvere. Organisering av helse- og velferdstjenestene og pasient- og brukerperspektivet løftes frem som sentralt for samhandling. En bruker-/pasienthistorie danner grunnlaget for tematisering av rolleforståelse, kultur, kommunikasjon, verdier, koordinering og teamarbeid, alt i en tverrprofesjonell sammenheng.
Boken avslutter med et kapittel om refleksivitet og refleksjon, hvor en modell for læring og utvikling i tverrprofesjonelle team presenteres. Innholdet er relevant for alle som er opptatt av å utvikle sin samhandlingskompetanse. Boken er høyaktuell i en tid da alle studieplaner i høyere utdanning innenfor helse- og sosialfag skal revideres i tråd med nye krav til blant annet samhandlingskompetanse.

Fakta

Bla i boka