Språkmangfold i utdanning
refleksjon over pedagogisk praksis
Hvilken språkkompetanse trenger studenter og yrkesutøvere? Hvordan legge til rette for språkutvikling?
I artikkelsamlingen "Språkmangfold i utdanning ? refleksjon over pedagogisk praksis" forsøker vi å svare på disse spørsmålene.
Les mer
485,-
Paperback
Utsolgt
Hvilken språkkompetanse trenger studenter og yrkesutøvere? Hvordan legge til rette for språkutvikling?
I artikkelsamlingen "Språkmangfold i utdanning ? refleksjon over pedagogisk praksis" forsøker vi å svare på disse spørsmålene. Artiklene vektlegger kritisk pedagogikk og dreier seg om temaene: pedagogikk rettet mot voksne, læringsmiljø, andrespråksinnlæring og pedagogisk utviklingsarbeid. Artiklene konkluderer med at det er nødvendig med både institusjonelle og pedagogiske tiltak for å heve studenters og arbeidstakeres språkkompetanse.
Målgruppen er yrkesutøvere som har, eller vil få, ansvar for veiledning, opplæring og undervisning i et flerspråklig og flerkulturelt studie- og arbeidsmiljø. Artikkelsamlingen er beregnet på studenter i alle typer lærerutdanning, samt de som studerer norsk som andrespråk. I tillegg vil lærere på alle nivåer, både i allmennskoleverket og ved høgskoler og universiteter ha nytte av denne boken.
I artikkelsamlingen "Språkmangfold i utdanning ? refleksjon over pedagogisk praksis" forsøker vi å svare på disse spørsmålene. Artiklene vektlegger kritisk pedagogikk og dreier seg om temaene: pedagogikk rettet mot voksne, læringsmiljø, andrespråksinnlæring og pedagogisk utviklingsarbeid. Artiklene konkluderer med at det er nødvendig med både institusjonelle og pedagogiske tiltak for å heve studenters og arbeidstakeres språkkompetanse.
Målgruppen er yrkesutøvere som har, eller vil få, ansvar for veiledning, opplæring og undervisning i et flerspråklig og flerkulturelt studie- og arbeidsmiljø. Artikkelsamlingen er beregnet på studenter i alle typer lærerutdanning, samt de som studerer norsk som andrespråk. I tillegg vil lærere på alle nivåer, både i allmennskoleverket og ved høgskoler og universiteter ha nytte av denne boken.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål Norsk Nynorsk
- Sider
- 300
- ISBN
- 9788205460263
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2015
- Format
- 24 x 17 cm