Min side Kundeservice Bli medlem

Sosiale medier i samfunnet

Hva betyr det egentlig når medier blir sosiale? Hvordan kan digitale medier påvirke samfunnet? Hvem kan best regulere sosiale medier - staten eller markedet? Og hva skjer med solidaritet og muligheten for personlig suksess når vi alle er brukere av sosiale medier?
Dette er en innføringsbok om sosiale mediers plass i det moderne samfunnet. Les mer

419,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag

Logg inn for å se din bonus

Hva betyr det egentlig når medier blir sosiale? Hvordan kan digitale medier påvirke samfunnet? Hvem kan best regulere sosiale medier - staten eller markedet? Og hva skjer med solidaritet og muligheten for personlig suksess når vi alle er brukere av sosiale medier?
Dette er en innføringsbok om sosiale mediers plass i det moderne samfunnet. Boka gir en innføring i eksisterende teori på feltet, og utvider i noen henseender denne med nye definisjoner og begreper. Forfatteren viser hvilke historiske og kulturelle forutsetninger som gjorde at fenomenet sosiale medier kunne oppstå, og peker på hva som er nytt i forhold til tidligere medier. Sosiale medier skaper nye betingelser for hele mediebransjen, og vi ser en tendens til at store deler av offentligheten forandrer seg i møtet med en mer sosial medievirkelighet. Haugseth diskuterer sosiale mediers rolle når det kommer til journalister og tradisjonelle medier, nettverk, identitet og fellesskap, bruk og misbruk. Han drøfter også de nye medienes politiske og demokratiske potensiale, og viser dilemmaer og etiske utfordringer.

«Sosiale medier i samfunnet» er en bok rettet mot alle som er interesserte i å forstå sosiale medier i en samfunnskontekst. Journalister, lærere og studenter i medievitenskap, mediesosiologi og kulturstudier vil spesielt kunne dra nytte av denne boka.

«Dette er i høy grad en bok til å bli klok av, enten man er godt eller noe mindre godt forspent med forkunnskaper på feltet» Martin Engebretsen, Norsk medietidsskrift nr. 4/2013.

Detaljer

Forlag
Universitetsforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
175
ISBN
9788215019703
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2013
Format
23 x 15 cm

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Sosiale medier i samfunnet:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv