Visuell kommunikasjon

«... ei god, og sett frå ein mediefagleg ståstad litt annleis, innføring i sosialsemiotikk. [...] Språket hans er klart og lettfatteleg med god bruk av eksempel. Og det er kanskje her boka skil seg litt frå noko av den etablerte litteraturen som ofte vert brukt i mediefaget, ved å hente analyseeksempla ikkje berre frå mediene i form av reklamekampanjar og liknande, men og frå byutvikling og romleg formidling av industriarv.»

Ivar John Erdal, Norsk medietidsskrift 16. september 2022

Visuelle uttrykksformer er like viktige som tekstlige. Farger, typografi, komposisjoner, bilder og tredimensjonale objekter er meningsbærende størrelser. I boken Visuell kommunikasjon presenteres en sosialsemiotisk tilnærming til analyse av visuelt materiale. Les mer

229,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager

Logg inn for å se din bonus

Visuelle uttrykksformer er like viktige som tekstlige. Farger, typografi, komposisjoner, bilder og tredimensjonale objekter er meningsbærende størrelser. I boken Visuell kommunikasjon presenteres en sosialsemiotisk tilnærming til analyse av visuelt materiale. Det betyr å analysere hvordan vi bruker semiotiske ressurser til å skape mening i ulike kontekster.

I boken presenterer forfatteren grunnprinsippene i en sosialsemiotisk tilnærming til kommunikasjon. Det gis også flere eksempler på hvordan metoden kan anvendes i praksis, på alt fra analyse av markedsføringskampanjer til byutviklingsprosjekter, med det visuelle som omdreiningspunkt.

Boken vil være av interesse for studenter og forskere innen samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag.

Detaljer

Forlag
Cappelen Damm akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
122
ISBN
9788202655402
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2021
Originaltittel
Visuell kommunikasjon
Format
21 x 15 cm
Serie
Forskningsmetoder

Bla i boka

Anmeldelser

«... ei god, og sett frå ein mediefagleg ståstad litt annleis, innføring i sosialsemiotikk. [...] Språket hans er klart og lettfatteleg med god bruk av eksempel. Og det er kanskje her boka skil seg litt frå noko av den etablerte litteraturen som ofte vert brukt i mediefaget, ved å hente analyseeksempla ikkje berre frå mediene i form av reklamekampanjar og liknande, men og frå byutvikling og romleg formidling av industriarv.»

Ivar John Erdal, Norsk medietidsskrift 16. september 2022

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Visuell kommunikasjon:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Ja

Thomas Bernhard
Paperback 
248,-
 

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv