Meny

Kundeservice

Velkommen til Bokklubbens kundeservice!

Du vil finne svaret på de fleste spørsmål lengre ned på denne siden.

Vennligst ring oss dersom du har en sak som haster. Vår åpningstid er man. - fre. kl. 8-16

Responstiden på epost er 3-5 virkedager.

Under Min side -> Faktura vil du finne dine betalinger og utestående beløp.

Mail fra Bokklubben markeres som søppelpost
Hvis du savner epost fra oss på lagrede søk eller nye meldinger, kan det være at
e-postleverandøren din har markert oss som søppelpostavsender. E-postleverandørene
gjør dette på eget initiativ, knyttet til om du har klikket på mailer fra avsender eller ei.
Hvis du har en mappe som heter "Spam" eller "Søppelpost", ta en titt der.
Marker e-posten som "ikke søppelpost".

Telefon

22028700

Bokklubben Kundeservice

Glemt medlemsnummer?
Dersom du har registrert din e-postadresse hos oss, klikk her, så sender vi det til deg på e-post!

Medlemskap og innmelding

Hvordan forandrer jeg adressen min?

Du kan enkelt endre adresse og registrere/endre e-postadresse på Min side. Dette gjelder kun VARIG adresseendring.

Hva gjør jeg om jeg skal flytte til utlandet?
Medlemskap i Norden fungerer på samme måte som i Norge.
Skal du flytte utenfor Norden, må ditt medlemskap endres til utenlandsabonnement. Ta kontakt med vårt kundesenter på tlf 22028700 eller e-postadresse webkontakt@bokklubben.no

Du kan returnere en bestilt vare innen 100 dager fra mottak uten å oppgi noen grunn. Du må returnere den ubrukt, med fakturaen og i original-emballasje. Vi behøver ikke noe angrerettskjema. (Hvis du likevel ønsker å fylle ut angrerettskjema finner du det her.)
Returporto må betales av kunden.

Du har 14 dagers angrerett på inngått medlemskap, send en e-post til webkontakt@bokklubben.no og gi oss beskjed. Fyll ut angrerettskjema og send som vedlegg i e-posten om du ønsker. Dette skjemaet er ikke påkrevet fra vår side.


Dersom du har mottatt en velkomstgave som du vil returnere innen fristen, betaler du selv returporto.

I  Bokklubbens app finner du dine aktuelle hovedbøker, og om du ønsker å avbestille, kan du gjøre det rett i appen.

Der finner du også alle utgaver av Bokklubbens elektroniske medlemsblad.

Lurer du på hva en bok koster hos Bokklubben, kan du søke etter den eller fotografere strekkoden for å sjekke pris.

Vil du ha forslag til bøker spesielt anbefalt for deg, klikker du på Anbefalinger!

Last ned gratis fra iTunes Store til iPhone / iPad

Last ned gratis fra Android Market

Hvordan avbestiller jeg?
Når du logger på Min side og klikker på menypunktet Hovedbok / avbestilling finner du din hovedbok.

For avbestilling klikker du på Les mer og kommer deretter inn på omtalen. Du finner Avbestill-knappen her.

Under Tidligere hovedbøker (Min side) ligger en oversikt over alle hovedbøker du har avbestilt tidligere. Du kan også avbestille på SMS, på ordretelefon 02299 eller via Bokklubbens app.

Når er avbestillingsfristen?
Fristen er oppført ved bokomtalen. Du finner også denne fristen på siden for hovedboktilbud, på for- og baksiden av medlemsblader og i hovedbokvarsel på e-post.

Det hender at avbestillingsfristen for forrige hovedbok ikke har utløpt før du får tilbud om en ny. Da kan det ligge flere hovedbøker på siden samtidig - selv om du kun har medlemskap i én klubb.

Kan jeg se om jeg har avbestilt en bok?
Ved å klikke på Hovedbok/ avbestilling når du er innlogget på Min side, finner du en oversikt over hvilke bøker du har avbestilt. Du kan kontrollere at alle dine avbestillinger er registrert.

Dersom din e-postadresse er registrert hos oss, vil du automatisk motta en avbestillingsbekreftelse pr e-post.

Jeg har mottatt en hovedbok jeg ikke ønsker å beholde - hva gjør jeg?
Hvis du ikke ønsker å beholde en hovedbok kan du sende boka i retur. Du betaler selv returporto. 
Se også Retur

Hvor ofte får jeg tilbud om hovedbøker?
Alle klubbene sender ut hovedboktilbud ca hver 14. dag. Dato for avbestilling og utsendelser vil ofte variere fra måned til måned.

Sommeravbestilling

Slik har du full kontroll over medlemskapet mens du er på ferie:

  • Full kontroll med bokklubb-appen: 
    Med bokklubb-appen har du hele medlemskapet på mobilen. Superenkel bestilling og avbestilling. Last ned gratis i Appstore eller GooglePlay/Android Market .
  • Vil du ha SMS som varsler hver gang det er et nytt hovedboktilbud? Send hoved medlemsnummer til 2102. Tjenesten koster kr 7,-
  • Dersom du er bortreist en kortere periode, kan du kontakte Kundesenteret for å avbestille.

Slik virker medlemskapet

  • Ca. hver 14.dag får du et hovedboktilbud fra oss via e-post eller via medlemsblad, hvis du har valgt det. Ønsker du ikke hovedboken kan den enkelt avbestilles innen fristen på Bokklubben.no, Ordretelefonen 02299 eller på vår Bokklubb-app. Du kan dessuten motta hovedbokvarsel via SMS, se info på bokklubben.no. Hovedboka sendes deg automatisk dersom du ikke avbestiller den. Avbestillingsmulighetene og avbestillingsfrist står på baksiden av medlemsbladet/i e-posten.
  • Du får informasjon om medlemskapet og andre viktige tilbud på e-post. Ekstra kampanjetilbud og nyheter sender vi i nyhetsbrev ca. 3 ganger pr uke. Som medlem har du forpliktet deg til å motta nyhetsbrev med tilpasset informasjon og ukentlige tilbud. Dette samtykke kan ikke trekkes før du har stått som medlem i Bokklubben i 1 år siden innmelding i din siste klubb. Utover dette kan du skreddersy hvilken kommunikasjon du vil motta fra oss. Dette gjør du på Min side.
  • Bestilling og avbestilling kan gjøres på www.bokklubben.no, via Bokklubbens app, ordretelefonen 02299 eller på SMS
  • Velkomsttilbudet gjelder kun dersom du ikke har vært medlem av klubben siste 12 måneder
  • Du må være 18 år for å bli medlem. Er du yngre, trenger vi foresattes underskrift tilsendt.
  • Bokklubben gir deg muligheten til å angre kjøpet/innmeldingen inntil 14 dager etter at du har fått velkomstpakken. Du har også 100 dagers returrett på bøker og varer som er kjøpt og betalt.
  • Vårt kundesenter er åpent mandag-fredag: kl.8-16 og kan nås på telefon 22028700, eller e-postadresse webkontakt@bokklubben.no
    Bokklubben forbeholder seg retten til å godkjenne medlemskapet
  • Ønsker du å avslutte medlemskapet før du har vært medlem i ett år, må du betale medlemspris for velkomstpakken. 

Dine medlemsfordeler

  • Maks rabatt! Alle nye bøker har alltid den maksimale rabatten vi har lov å gi - 12,5 prosent rabatt.
  • Alle hovedbøker du kjøper i Bokklubben sendes deg portofritt. Som medlem har du tilgang til over 4 millioner titler
  • Alle bokordre på over 299,- sendes portofritt
  • Bokklubben app kan lastes ned gratis fra iTunes Store til iPad og andre Apple-produkter, og fra Android Market til en rekke andre smarttelefoner
  • Bokklubben samarbeider med en rekke kulturinstitusjoner rundt om i landet, og som medlem i Bokklubben får du 15-50 % rabatt på en mengde arrangementer

Dersom du har registrert din e-postadresse hos oss, klikk her, så sender vi deg det på e-post.

  • Du får tilsendt e-post med informasjon og lenke til fyldige bokomtaler på nettet, eller du får medlemsblad sendt hjem til deg hvis du er papirmedlem. Du kan dessuten motta hovedbokvarsel som SMS. Hvert medlemsblad/e-post presenterer en hovedbok. Hovedboka sendes deg automatisk dersom du ikke avbestiller den. Avbestillingsmulighetene og avbestillingsfrist står på for- og baksiden av medlemsbladet og i e-posten. Det er ingen kjøpsforpliktelse, men du må være medlem i ett år. Tilbud om ny hovedbok kommer på e-post hver 14. dag. Ønsker du ikke boka, må den avbestilles. Er du medlem i en nettklubb, får du all informasjon fra oss via e-post og internett.
  • Maks rabatt! Alle nye bøker har alltid den maksimale rabatten vi har lov å gi - 12,5 % rabatt.
  • Alle hovedbøker du kjøper i Bokklubben, sendes deg portofritt i Norden. Som medlem har du tilgang til 4 millioner titler.
  • Bestilling og avbestilling kan gjøres på www.bokklubben.no, ordretelefonen 02299 , Bokklubbens app eller på SMS
  • Ønsker du å avslutte medlemskapet før du har oppfylt medlemsforpliktelsene du godtok da du meldte deg inn, må du betale medlemspris for velkomstpakken. Eneste forpliktelse er å stå som medlem i et år.
  • Bokklubben gir deg muligheten til å angre kjøpet inntil 30 dager etter at du har fått boka/varen. Du har også 14 dagers angrerett på innmeldingen. Les mer på vedlegget som følger pakken.
  • Vårt kundesenter er åpent mandag-fredag: kl. 8-16 og kan nås på telefon 22028700
  • Du må være 18 år for å bli medlem. Er du yngre, trenger vi foresattes underskrift tilsendt.
  • Velkomsttilbudet gjelder kun dersom du ikke har vært medlem av Bokklubben de siste 12 måneder

Her finner du en oversikt over medlemskapene dine. Disse medlemskapene kan du betjene på én og samme innlogging.

  • Medlemskap
  • Hovedboktilbud/Avbestillinger
  • Bestillinger
  • Faktura
  • Ønskeliste
  • Gavekort
  • Mp3-lydbøker
  • E-bøker

Ny adresse, e-postadresse og annet som vedrører medlemskapet registrerer du også på Min side.

Medlemskap med e-post som kommunikasjonsform
Gjør som 77 %  av våre medlemmer: Få alle tilbud på e-post.

  • Klikk på medlemskap og velg kommunikasjonsform e-post
  • Registrer e-postadressen din på Min side for at vi skal kunne sende deg tilbud

For å bestille og avbestille kan du også benytte ordretelefonen 02299.

Husk å ha medlemsnummeret klart før du ringer. Ordretelefonen er åpen døgnet rundt!

          Ordretelefonen brukes slik:

  • tast telefonnummeret 02299
  • tast ditt medlemsnummer på 8 siffer
  • du får spørsmål om du vil bestille eller avbestille
  • tast 1 for bestilling eller 2 for avbestilling
  • tast artikkelnummer, 7 siffer
  • du får bekreftelse på at bestillingen/avbestillingen er mottatt
  • Til slutt har du også mulighet til å angre en bestilling. Dette må gjøres før du legger på.

Hovedbokvarsel på SMS - enda enklere å være medlem i Bokklubben

Hver gang det kommer en ny hovedbok i klubben din, sender vi en SMS til deg. I den får du vite forfatter og tittel, boknummeret og ditt medlemsnummer slik at du kan avbestille om du ønsker det.

OBS! dittmedlemsnummer er ditt personlige 8-sifrede medlemsnummer, slik at en melding vil se slik ut: reg 12345678 (ditt medlemsnummer).

Hovedbokvarsel
Ønsker du å motta hovedbokvarsel fra Bokklubben?
Send først reg dittmedlemsnummer til 2102.
Du vil motta kvittering på at du er registrert med samtykke for SMS-meldinger.
Send deretter hoved dittmedlemsnummer til 2102
Du vil også motta kvittering for at du fra nå av vil motta hovedbokvarsel.
Hovedbokvarsel koster kr 7,- per melding.

Avbestilling:
Send ab boknummer dittmedlemsnummer til 2102
OBS! boknummer finner du blant i medlemsbladet. det er et syvsifret tall som på dette formatet: Nr. 1234567. Du vil motta kvittering på alle meldinger til oss.
Skal du avbestille flere, gjør du slik ab boknummer boknummer boknummer dittmedlemsnummer
Husk det skal bare være en blank mellom ordene.
Tjenesten koster kr 7,- per melding.

Bestilling:
Send bs boknummer dittmedlemsnummer til 2102
Skal du bestille flere, gjør du slik bs boknummer boknummer boknummer dittmedlemsnummer
Husk det skal bare være en blank mellom ordene.
Tjenesten koster kr 7,- per melding.

STOP
Du kan når som helst sende STOP til 2102 for å stoppe et SMS-abonnement. Husk at STOP til 2102 stopper alle SMS-henvendelser fra Bokklubben; har du flere SMS-abonnementer og ønsker å fortsette med bare noen, må du registrere deg på nytt.

Hovedbokvarsel - du kan også registrere deg på Min side
Sjekk at du er registrert med mobilnummer og SMS-samtykke her: Min side -> Min profil
Gå deretter til Min side -> Medlemskap og kryss av i boksen Få hovedbokvarsel på SMS.

Det er fullt mulig å være medlem selv om du bor i utlandet. Du må være nettmedlem.

Det innebærer at du vil motta e-post fra oss med melding om hovedbok. Avbestilling og bestilling gjøres på www.bokklubben.no.

Når du som nettmedlem i utlandet skal logge deg inn på Min side, bruker du fire nuller som passord.

Send oss en e-post til webkontakt@bokklubben.no med alle opplysninger inkludert 3 ønskede velkomstbøker. Du finner bokutvalget ved å klikke på Bli medlem.

Utenfor Norden tilkommer portokostnader på kr 200 per bok i tillegg til de ulike lands regler for toll og moms.

Det er kun bøker som kan sendes til utlandet.

  • Bestiller du en bok fra nettsiden, må du bruke betalingskort i handlekurven (Visa eller MasterCard)
  • Hovedbøker som ikke er avbestilt, sendes med faktura. Bruk betalingsinformasjonen nedenfor.

Elektronisk overføring til De norske Bokklubbenes konto
Bankkontonummer (IBAN) NO56 6222 0566 000
Nordea Bank Norge ASA
N - 0021 Oslo
NORWAY 
S.W.I.F.T.-kode/BIC: NDEANOKK

OBS! Betaler i utlandet må betale alle gebyrer, både i egen bank og mottakerland.

Dersom du ønsker å melde deg ut av Bokklubben, må du ha oppfylt medlemsforpliktelsene.

Ta kontakt med vårt kundesenter mandag-fredag: kl.8-16 (kl 8-15 sommer) så hjelper vi deg med utmeldingen. Tlf 22028700 eller webkontakt@bokklubben.no

På innmeldingssidene finner du pris for velkomstpakke og eventuelle ekstratilbud. Der er det også informasjon om porto.

100 % fornøydgaranti på Hjem & interiør

Du kan teste varen i 30 dager. Bytt til en annen modell om du ikke er helt fornøyd

  • Varen må byttes til en annen modell innen samme varegruppe og prisnivå.
  • Garantien er gyldig i 30 dager, gitt at du har betalt varen i tide.
  • Garantien kan bare benyttes én gang per produkt. Ny vare kan med andre ord ikke byttes eller returneres.
  • 100 % fornøydgarantien gjelder alle varegrupper innen kategoriene Hjem & Interiør

 

PRISLØFTE

Vi har prisløfte på nye norske bøker. Gjelder for både innbundet utgave og pocketutgave, og for utgivelser fra alle forlag som er medlem i Den norske Forleggerforeningen. Vi gir alltid den maksimale rabatten på 12,5 %, slik at du alltid skal være trygg på at du får den laveste prisen.

  • Prisløftet gjelder ikke for utgivelser fra mindre frittstående forlag som ikke er med i Forleggerforeningen.
  • Prisløftet gjelder i bokens utgivelsesår.
  • Prisløftet gjelder identisk ISBN-nummer
  • Handler du bøker for over 299,- sendes de til deg FRAKTFRITT

 

100 dagers åpent kjøp

Hos oss får du pengene tilbake hvis du angrer kjøpet. Enten du har bestilt på nett eller på ordretelefonen eller har latt være å avbestille kan du angre kjøpet og få pengene tilbake.

  • Gjelder også for salgsvarer
  • Gjelder for kjøp både i nettbutikk eller om du har latt være å avbestille.
  • Varene må være ubrukte og i original forpakning
  • Ring oss på kundesenteret hvis du trenger hjelp. Eller gå på Kundeservice. Der finner du all kjøpsinformasjon.

 

Full bytte og returrett – i 100 dager

Du kan bytte og returnere varen om den ikke passer deg. Ta kontakt med kundesenter.

  • Ingen risiko, angrer du kjøpet har du null kostnad, bortsett fra forsendelse
  • Du har 100 dager på deg til å returnere en vare

 

Garantert lave priser

Bokklubben er en stor direkte-importør av en rekke spesialdesignede produkter og merkevarer. Derfor kan vi garantere lave priser.

  • I tillegg til lave priser får du 5 % ekstra bonuskroner på alt du handler av produkter og merkevarer.
  • Ta kontakt med kundeservice hvis du finner varen til en lavere pris et annet sted. Finner du bevis på at andre nettbutikker har lavere pris enn oss i perioden du handlet produktet, ønsker vi at du sier i fra. Ta kontakt med kundeservice, så ordner vi opp!

 

PRISGARANTI på hovedbøker

Vi garanterer deg laveste pris på alle hovedbøker i Bokklubben.

  • Du vil ikke finne boken til lavere pris noe annet sted.
  • Bøkene sendes deg fraktfritt
  • Prisgarantien gjelder for identisk utgave av boken.

Bestilling og kjøp

Alle varer som legges i handlekurven, følger med hele veien slik at du alltid kan se hva du har lagt til bestilling. Du kan også fjerne varer herfra underveis eller endre antallet. Bestillingen blir ikke effektuert før du har bekreftet den i kassen.

Når bestillingen er sendt, vil du finne den igjen under "Bestillinger" på "Min side".

Enklere å handle på bokklubben.no!
Nå trenger du ikke lenger tenke på kodebrikker eller kodekort for å betale med kredittkort. Kanskje har du hatt problemer med å handle på iPad eller fra en smarttelefon - nå er løsningen endelig her. Med forenklet betaling tar vi vare på kredittkortinformasjonen din, slik at du trenger bare CVC koden (den tresifrede koden bak på kortet ditt) når du skal handle hos oss.

Før du kan ta i bruk forenklet betaling må du godkjenne at Bokklubben tar vare på din kredittkortreferanse til fremtidig bruk.

Kryss av for "Enkel og sikker betaling" når du betaler med kredittkortet ditt. Kortinformasjonen din er da lagret, og du kan gjennomføre kjøp via iPad og smarttelefoner, og selvfølgelig også fra pc og mac - som tidligere.

Sikkerhet 
All kredittkortinformasjon blir kryptert og lagret på en sikker måte, og løsningen vår er godkjent av kredittkortselskapene. Betalingen er derfor like sikker som tidligere - bare mye enklere!

  • Hovedbøker som ikke er avbestilt, sendes med faktura
  • Når du bestiller en bok på nettsiden, kan du velge betalingsform: enten å få tilsendt faktura eller bruke betalingskort (Visa eller MasterCard) når du kommer til handlekurven
  • Ditt betalingskort vil ikke belastes før varen er sendt fra oss. Beløpet står reservert inntil varen faktureres og sendes. Ved annullering av ordren blir reservasjonen opphevet i løpet av et par dager.
  • Har du adresse i utlandet, MÅ du bruke betalingskort
  • Når en vare er betalt, kan du se det på "Min side", enten under "Bestillinger" eller "Hovedbøker"
  • Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil, utsolgte varer, sviktende leveranser fra leverandørene våre og opplagte prisfeil på produkter.

  • Det lønner seg å være medlem!

    • DU FÅR: bonuskroner på alle artikler med bonussymbolet
    • DU VELGER SELV når du vil utløse og bruke dine bonuskroner!

    Bonussatser 2022
    Medlemstid ​
    0 - 10 måneder: 5 % bonus
    11 - 17 måneder: 10 % bonus ​
    + 18 måneder: 15 % bonus ​

    Oppsparte bonuspoeng forfaller 1 år etter at de ble opptjent.
    For å få dine bonuskroner må du registrere din e-postadresse med samtykke. Når du løser ut bonuskronene får du en kode som du kan taste inn i handlekurven ved neste kjøp. Bonuskoden finner du både på Min side og i e-posten som sendes til deg når du velger å utløse bonuskronene.

    Du kan bruke bonuskronene til å dekke hele eller deler av beløpet du skal betale. Bruker du bare noen av bonuskronene kan du bruke restbeløpet ved en senere handel. Du kan kun bruke en kode per ordre.

    Du samler bonuskroner og kan bruke dem i Bokklubbens digitale kanaler; Web, mobil og app. Bestillinger gjennom ordretelefonen og kundeservice gir ikke bonuskroner.

    I Bokklubben får du et stort og attraktivt utvalg bøker og produkter til lave priser. Nye norske bøker har regulert fastpris, og inngår ikke i bonussystemet. Bokklubben gir deg alltid disse bøkene med maksimal rabatt (12,5 % rabatt). Ingen har lov til å gi mer rabatt eller bonus på bøker i fastpris.

    Jeg har betalt, hvorfor får jeg betalingspåminnelse/purring?
    Din betaling og vår betalingspåminnelse/purring kan ha krysset hverandre. Du kan se om betalingen er registrert hos oss på "Min side", under fanen "Faktura". Hvis fakturaen er merket "Dekket", har vi mottatt din betaling, og det er ikke nødvendig å ta kontakt med oss.

    Dersom betalingen ikke er registrert hos oss, er det fint om du sender kopi av bankutskrift eller kvittering. Dette kan sendes som vedlegg i e-post eller ved skriftlig henvendelse til: Bokklubben, Pb 4300 Nydalen, 0402 Oslo.

    Legg ved informasjon om medlemsnummer, betalingsdato, beløp og kontonummer.

    Jeg har returnert varen, hvorfor får jeg betalingspåminnelse/purring?
    Du kan sjekke på på "Min side" under fanen "Faktura" om din retur er registrert hos oss. Varen blir markert med "Dekket" så snart den er mottatt i retur. Dersom det er mindre enn en uke siden du returnerte varen, vent noen dager og kontroller igjen. Ta kontakt dersom varen fremdeles står som "Åpen" under Faktura-fanen.

    Hvor lang forfallsfrist har Bokklubben?
    Betalingsfristen i Bokklubben er 14 dager fra boka/varen sendes fra vårt lager. Dersom postgangen er sen, eller du må hente bøker/varer på Posten, kan betalingsfristen oppleves som kort.

    Vi sender en påminnelse om at fristen er utløpt kun til dem som har registrert sin e-postadresse. 1. gangs purring sendes i brevs form med purregebyr kr 70,-.

    Bokklubben.no kan tilby avslag eller godtgjørelser, slik som rabattkoder og gavekort. Dette er digitale rabatter som utløses når gitte vilkår oppfylles. Rabattkodene og gavekortene kan være gyldige i en begrenset periode, kun gjelde for enkelte perioder, tidspunkter eller utvalgte produkter og kan være knyttet til et krav om minimumsbestillinger. Disse rabattkodene/gavekortene kan ikke kombineres i samme kjøp. Vilkårene vil variere.

    • Rabattkodene kan ikke deles opp i flere kjøp, og kan bare benyttes en gang
    • Gavekort kan deles opp over flere kjøp, men må brukes innen utløpsdato

    Når kommer bøker jeg har bestilt?
    I bestillingsbekreftelsen du mottok fra oss, finner du estimert leveringstid. Lagerførte varer blir normalt pakket og sendt samme dag eller dagen etter bestilling.

    Porto og ekspedisjon
    Alle hovedbøker sendes portofritt, andre bøker sendes portofritt dersom ordren er på 299,- eller mer.
    Bokordre under 299,- har porto kr 39,-.
    Normal leveringstid er 3-7 dager for lagervarer. Mindre forsinkelser vil ofte skyldes postgangen. Har du ventet urimelig lenge, ta kontakt med oss ved å sende en e-post via "Min side" eller ring oss på 22028700 mandag-fredag: kl.8-16 slik at vi kan undersøke saken.

    SMS-varsel om pakke 
    Har du registrert mobilnummeret ditt hos oss, vil du få en SMS som hentemelding fra Posten når du har bestilt noe som sendes som pakke. Du får ikke hentelapp i postkassa, og SMS-tjenesten er gratis. Raskere og mer miljøvennlig! Last gjerne ned MyBring appen. Ved levering i postkasse vil du også få en SMS om at varen er levert. .
    Registrer mobilnummer her

    Du finner flere opplysninger om bestillingen på "Min side".

    Ved ordre over kr 299,- sender vi alle bøker portofritt.  
    Bokordre under kr 299,- har porto kr 39,-

    Ved kjøp av produkter fra Gaver og interiør-sortimentet tilkommer frakt kr 99,-/ 119,-. Gjelder kun én gang pr ordre, uansett hvor mye du bestiller. Dersom vi av praktiske grunner må sende din bestilling i flere forsendelser, betaler du frakttillegget kun én gang.

    Porto for velkomstpakkene står oppført på innmeldingssiden til klubbene.

    Anmeldelsene kontrolleres jevnlig. Hvis det rapporteres om anmeldelser med upassende innhold, kan disse fjernes fra nettstedet.

    Innholdet skal ikke være skrevet i ond hensikt. Språket skal være anstendig. Det er ikke tillatt å vise til priser og tilbud, siden disse hele tiden kan endres. Det er ikke tillatt å nevne konkurrerende produkter. Det er ikke tillatt å oppgi kontaktinformasjon eller lenker til andre nettsteder.

    Anmeldelsen blir publisert i De norske Bokklubbene A/S sine nettbutikker www.bokklubben.no og www.bokkilden.no

    Du har 100 dagers angrerett. Varen må betales dersom du beholder den utover betalingsfrist. Beløpet blir så godskrevet ved returen.

    Retur betaler du selv til Posten Norge, kjøp digitalt frimerke her om du ønsker. Varen må være ubrukt og i original innpakning. Hvis varen returneres før betalingsfrist, la faktura følge med i pakken. Hvis varen er betalt, vennligst fyll ut angrerettskjema hvis du ikke lenger har fakturaen. Vi krever ikke utfylt angrerettskjema ved retur sammen med faktura, men om du ønsker å vedlegge det, finner du det her.

    Vår returadresse er:
    Bokklubben
    c/o Forlagssentralen
    0040 OSLO

    NB! Faktura skal medfølge varen.
    Send pakken med Posten Norge.

    Kan jeg returnere deler av pakken jeg har mottatt?
    Ta kontakt med vårt kundesenter via e-post eller på tlf. 22028700.

    Varen er skadet, hva gjør jeg?
    Om en vare er defekt eller skadet kan du reklamere på produktet. For å behandle din reklamasjon trenger vi:
    En beskrivelse av hva som er feil, eller hvordan mangelen/skaden oppstod. 2-3 tydelige bilder av produktet. Mangelen må komme tydelig på bildet/bildene. 
    Vennligst send henvendelsen og bildet til e-postadresse: webkontakt@bokklubben.no

    Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å beholde varen?
    Du kan returnere varen innen 100 dager etter mottak dersom du ikke ønsker den. Varen må betales dersom du beholder den utover betalingsfrist. Beløpet blir så godskrevet ved returen. Du må returnere den ubrukt, med faktura og i originalemballasje. Du må selv betale returporto. Varen vil ikke bli returbehandlet og kreditert uten medfølgende faktura. Det må ikke skrives beskjeder på fakturaen.

    OBS: Det er ikke angre- eller returrett på nedlastbare produkter.

    Returadresse:
    Bokklubben.no
    c/o Forlagssentralen
    0040 OSLO

    NB Faktura skal medfølge varen.

    Forhandlere skal ta imot EE-avfall
    Alle butikker i Norge som selger EE-produkter er pliktige til å ta imot utrangert utstyr av samme type som de forhandler, uten kostnad for forbruker. Butikkene plikter å ta imot utstyret selv om du ikke har kjøpt det hos dem, også dersom det er av et annet merke eller fabrikat enn de selv forhandler. Den ubegrensede mottaksplikten gjelder avfall fra private husholdninger. Når det gjelder avfall fra næringsvirksomhet, har forhandleren bare plikt til å ta imot EE-avfall fra din virksomhet gratis dersom dere kjøper ny tilsvarende mengde produkter.
    Les mer på elretur.no eller lovdata.no

    Retur av EE-avfall
    Som forbruker kan du levere utrangerte elektroniske produkter av samme type produkt som vi selger, tilbake til oss. Så vil vi vederlagsfritt destruere dem etter gjeldende lover og regler.
    Du må selv besørge porto/forsendelseskostnad til oss.

    Postadresse for utrangert EE-avfall:
    Bokklubben
    PB 4300 Nydalen
    0402 Oslo

    Alle varer som legges i handlekurven, følger med hele veien slik at du alltid kan se hva du har lagt til bestilling. Du kan også fjerne varer herfra underveis eller endre antallet. Bestillingen blir ikke effektuert før du har bekreftet den i kassen.
    Når bestillingen er sendt, vil du finne den igjen under BestillingerMin side.
    Slik finner du bøkene

    • Søk: Du kan søke på tittel, forfatter eller ISBN-nummer i søkefeltet 
    • Sorter søkeresultatet på f.eks. Tittel, Forfatter, Utgivelsesår, Pris eller Terningkast hvis du synes du får for mange treff
    • Avgrense søket:
      Du kan avgrense søket ditt på Genre, Kategori, Forfatter, Pris, Aldersgruppe, Serie, Utgitt år, Språk
    • Bokkategorier:
      For å gjøre det enklere for deg å finne riktig bok blant 2,6 millioner titler har vi delt inn bøkene i kategorier. Hver kategori har sine underkategorier slik at du lettere skal finne bøker innenfor akkurat dine interesseområder.

    Teknisk hjelp

    I Bokklubbens lydbokapp får du enkelt hørt på lydbøkene du har kjøpt hos Bokklubben.

    Finn fram til boka du ønsker å handle, og klikk på bestill-knappen. Umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført, finner du lydfilen under fanen Lydbøker på "Min side". Den er nå klar for nedlastning.

    I Bokklubbens lydbokapp får du enkelt hørt på lydbøkene du har kjøpt hos Bokklubben. Du kan:

    • finne lydbøkene dine i bokhylla
    • strømme dem direkte
    • laste ned lydboka slik at du kan lytte offline
    • Du trenger ikke internett for å høre lydbøkene dine på ferie

    PS! Når du lastet ned lydboka kan du også bruke enkelte andre lydbokapper du har eller ønsker å installere på mobilen din.

    NB! MP3-lydbøker må betales med kredittkort.

    Her finner du svar på det du måtte lure på om e-bøker.

    De ulike formatene
    E-bøker har forskjellige formater, kopibeskyttelser og er mulig å lese på de fleste forskjellige elektroniske plattformene.

    Epub
    Epub er det mest utbredte formatet for e-bøker og har blitt standardformatet for litteratur med mye tekst.

    PDF
    Pdf er det mest utbredte formatet for tekniske bøker, og andre bøker som har mye bilder og tabeller.

    Mobi
    Mobi er Amazon/Kindle sitt eget format. Det er en versjon av epub med deres egen kopibeskyttelse, som er forskjellig fra den kopibeskyttelsen vi bruker. Men ebøker du kjøper hos oss kan enkelt overføres til Kindle på Min side

    Kopibeskyttelse
    Det finnes to typer kopibeskyttelse på våre bøker:

    Sosial drm
    Her er det ingen teknisk sperre som hindrer deg i å kopiere boken, men filene er vannmerket med navnet på den som har kjøpt boka for å forhindre at du sprer boka til andre på internett. Slike filer er merket DRM: Vannmerket i informasjonen om e-bøkene på våre sider. Du kan kopiere disse e-bøkene til så mange av dine digitale enheter som du selv vil.

    Teknisk drm
    På disse bøkene er det en innebygget sperre mot å dele boken med andre. Bøkene må leses via en e-bokleser som håndterer Adobe kopibeskyttelse (Adobe DRM) for eksempel Adobe Digital Editions. Disse bøkene er merket DRM: Kopibeskyttet på sidene våre, men kun 5% av de norske e-bøkene vi selger har denne typen kopibeskyttelse. Typen kopibeskyttelse vi bruker er Adobe Digital Rigths Management, (eller Adobe DRM forkortet).

    iBooks
    iBooks kan lese e-bøkene med Sosial DRM, men ikke de med teknisk DRM da iBooks-appen ikke håndterer Adobe DRM.

     

    Plattform

    Nettbrett/smartelefon
    Skal du lese bøkene på nettbrett som iPad eller lignende eller smarttelefon (iPhone, android) er det samme løsninger for begge. Du laster ned Bokklubben-appen fra Google Play eller Appstore. I appen logger du deg på med samme brukernavn som i nettbutikken og har full oversikt over alle e-bøkene dine. (Dersom noen av e-bøkene du kjøper eventuelt skulle være kopibeskyttede vil appen håndtere dette for deg.)

    Lesebrett
    Skal du lese e-bøkene på Lesebrett må du vanligvis autorisere lesebrettet for Adobe DRM hvis det er en kopibeskyttet bok du skal lese.

    Kindle
    Umiddelbart etter kjøp er denne boka tilgjengelig på Min side og kan enkelt sendes direkte til Kindle-lesern din.

    Første gang du gjør dette må du autorisere oss på din Amazonprofil:

    1. Gå til Amazon.com, i profilen din finner du Manage Your Content and Devices. Velg Settings.
    2. Nederst på siden finner du Personal Document Settings. Legg til bokklubben@bokklubben.no under Approved Personal Document Email List
    Deretter må du knytte Kindle-brettet ditt til kundeprofilen din hos oss:
    1. Du finner Kindle-e-posten din under Send-to-Kindle E-Mail på kontoen din hos Amazon, den lagrer du i feltet som heter kindle-epostadresse på Min side - E-bøker
    2. Trykk på "Send til Kindle"-knappen under e-boka du ønsker å sende til din Kindle

    Datamaskin
    Du kan også laste ned e-bøkene du har kjøpt til en pc. Gå til Min side når du er logget på som medlem. E-bøker uten kopibeskyttelse lastes ned direkte som epub eller pdf -filer. Kopibeskyttede e-bøker må åpnes i programmer/apper som er laget for å håndtere Adobe DRM.

    Først overfør brukernavn og passord fra websiden til bokskya hvis du ikke har gjort det tidligere.

    1. Gå til idp.bokskya.no
    2. Klikk på glemt/opprett passord.
    3. Fyll inn e-postadressen din (bruk samme som i butikken)
    4. Klikk på endre/opprett passord.
    5. Du mottar en e-post med lenke
    6. Klikk på lenken og opprett passord. (Bruk samme som i butikken)

    Last ned Adobe Digital Editions (ADE)

    Du autoriserer ADE inni programmet ved å velge 'Vendor ID' Bokskya fra listen og deretter oppgi samme brukernavn/passord som i nettbutikken. Deretter laster du ned fra samme sted på Min side. Velg åpne, ikke lagre hvis du laster ned via Internet Explorer. Da åpner den seg direkte i programmet. Hvis du bruker andre nettlesere åpner du ascm filen du endte opp med i Adobe Digital Editions.
    Når e-boken åpner seg for lesning i Adobe Digital Editions, lagrer den seg i mappen 'My digital editions' under Dokumenter mappen som EPUB-fil.
    'Vannmerkede' bøker dvs de uten kopibeskyttelse kan føres inn i biblioteket til ADE hvis man vil ha ebøkene samlet på pc'en. Da trykker du ctrl-O og henter inn e-boken fra der man lagret den på datamaskinen.

    Engelske e-bøker
    Når det gjelder engelske e-bøker er disse dessverre ikke tilrettelagt for lesing gjennom vår egen app. For å lese disse anbefaler vi at du laster ned Adobe Digital editions til mobil eller nettbrett:

    NB! Engelske e-bøker må lastes ned innen 2 år fra kjøp.

     

    E-bøker finner du her

    Hva gjør jeg hvis jeg har glemt medlemsnummeret mitt?
    Dersom du har registrert e-postadressen din hos oss, kan du få medlemsnummeret tilsendt. Klikk på "Min side og avbestilling" øverst på siden, så åpnes feltet der du fyller ut din e-postadresse og får medlemsnummeret tilsendt til samme adresse. 

    Tekniske spørsmål
    Brukes maskinen til flere medlemskap, bør du ikke bruke funksjonen "Logg meg på automatisk", som vises på innloggingsbildet. Hvis en bruker av maskinen allerede har valgt automatisk innlogging, klikk på "Logg ut" for å avbryte denne funksjonen.