Min side Kundeservice Bli medlem

Problemorientert litteraturundervisning

Å betrakte litterære tekster som meningsfulle problemer, har vist seg å vekke elevengasjement og elevdeltakelse hos aktive og lite aktive elever på tvers av trinn. Med startpunkt i ideene som ligger til grunn for fagfornyelsen, tar denne boken til orde for en ny måte å undervise i litteratur på som tar elevens deltakelse og den litterære teksten på alvor. Les mer

449,-
Paperback
Kommer 08.10.2024
Å betrakte litterære tekster som meningsfulle problemer, har vist seg å vekke elevengasjement og elevdeltakelse hos aktive og lite aktive elever på tvers av trinn. Med startpunkt i ideene som ligger til grunn for fagfornyelsen, tar denne boken til orde for en ny måte å undervise i litteratur på som tar elevens deltakelse og den litterære teksten på alvor.
Med eksempler fra mellomtrinn, ungdomsskole og videregående skole viser boken hvordan og hvorfor åpenhet og risiko i litteraturarbeidet både er engasjerende og faglig meningsfullt.
Atle Skaftun er professor ved Lesesenteret, Universitetet i Stavanger. Margrethe Sønneland er førsteamanuensis ved Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger.

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
ISBN
9788245038361
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2024

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Problemorientert litteraturundervisning:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv