Problemorientert litteraturundervisning
Atle Skaftun ; Margrethe Sønneland
Å betrakte litterære tekster som meningsfulle problemer, har vist seg å vekke elevengasjement og elevdeltakelse hos aktive
og lite aktive elever på tvers av trinn. Med startpunkt i ideene som ligger til grunn for fagfornyelsen, tar denne boken til orde for en ny måte å undervise i litteratur på som tar elevens deltakelse
og den litterære teksten på alvor. Les mer
- Vår pris
- 449,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Ventes til lager 17.10.2023
Paperback
Paperback
Vår pris:
449,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Ventes til lager 17.10.2023
Å betrakte litterære tekster som meningsfulle problemer, har vist seg å vekke elevengasjement og elevdeltakelse hos aktive
og lite aktive elever på tvers av trinn. Med startpunkt i ideene som ligger til grunn for fagfornyelsen, tar denne boken til
orde for en ny måte å undervise i litteratur på som tar elevens deltakelse og den litterære teksten på alvor.
Med eksempler fra mellomtrinn, ungdomsskole og videregående skole viser boken hvordan og hvorfor åpenhet og risiko i litteraturarbeidet både er engasjerende og faglig meningsfullt.
Atle Skaftun er professor ved Lesesenteret, Universitetet i Stavanger. Margrethe Sønneland er førsteamanuensis ved Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger.
Med eksempler fra mellomtrinn, ungdomsskole og videregående skole viser boken hvordan og hvorfor åpenhet og risiko i litteraturarbeidet både er engasjerende og faglig meningsfullt.
Atle Skaftun er professor ved Lesesenteret, Universitetet i Stavanger. Margrethe Sønneland er førsteamanuensis ved Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger.
- FAKTA
-
Utgitt:
2023
Forlag: Fagbokforlaget
Innbinding: Paperback
Språk: Norsk Bokmål
ISBN: 9788245038361
Utgave: 1. utg.
- KATEGORIER:
- VURDERING
-
Gi vurdering
Les vurderinger