Meny

Å bidra til skolebasert kompetanseutvikling

en kartlegging av lærerutdanninginstitusjoners ressurser

; Gunnar Engvik ; Henning Fjørtoft ; May Britt Postholm

Serie: NTNU skole- og utdanningsforskning 3

Denne rapporten er en kartlegging av erfaring med utviklingsarbeid og etterutdanning ved landets lærerutdanningsinstitusjoner. Her kartlegges også lærerutdannernes kjennskap til forskning på de fire satsingsområdene innenfor skolebasert kompetanseutvikling ? klasseledelse og lesing, regning og skriving som grunnleggende ferdigheter ? samt kjennskap til forskning innen vurdering for læring. Les mer
Vår pris
119,-

(Paperback)
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager

  Kjøp NÅ - få 6 bonuskroner!

Vår pris: 119,-

(Paperback)
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager

  Kjøp NÅ - få 6 bonuskroner!

Om boka

Denne rapporten er en kartlegging av erfaring med utviklingsarbeid og etterutdanning ved landets lærerutdanningsinstitusjoner. Her kartlegges også lærerutdannernes kjennskap til forskning på de fire satsingsområdene innenfor skolebasert kompetanseutvikling ? klasseledelse og lesing, regning og skriving som grunnleggende ferdigheter ? samt kjennskap til forskning innen vurdering for læring. Formålet er å vise hvilke forutsetninger våre lærerutdanningsinstitusjoner har for å fungere som kompetansemiljø for satsingen på skolebasert kompetanseutvikling i ungdomsskolene fra høsten 2013. Målet til skriftserien Skole- og utdanningsforsking er å bidra til kunnskapsutvikling om skole, læring og utdanning. I serien gir vi ut både fagfellevurderte og ikke-fagfellevurderte antologier, monografier og rene forskingsrapporter.

Fakta