Min side Kundeservice Bli medlem

Forskningsmetode for lærerstudenter

å utvikle ny kunnskap i forskning og praksis

Denne boka er skrevet for lærerstudenter som skal planlegge, gjennomføre og formidle et forskningsprosjekt i masteroppgaven. Forfatterne har lang erfaring fra metodeundervisning og veiledning av masterstudenter og skriver enkelt og gjenkjennelig om utfordringer studenter møter i arbeidet med oppgaven. Les mer

389,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager

Logg inn for å se din bonus

Denne boka er skrevet for lærerstudenter som skal planlegge, gjennomføre og formidle et forskningsprosjekt i masteroppgaven. Forfatterne har lang erfaring fra metodeundervisning og veiledning av masterstudenter og skriver enkelt og gjenkjennelig om utfordringer studenter møter i arbeidet med oppgaven. Boka inneholder en rekke eksempler på hvordan lærerstudenter har løst metodiske utfordringer i sine forskningsprosjekter.

Boka gir en grundig innføring i sentrale metoder for å samle inn og analysere et datamateriale. Utvikling av ny kunnskap formes av valgene forskeren tar i løpet av forskningsprosessen, og forfatterne gir studentene hjelp til å beskrive, begrunne og reflektere over metodiske valg. De viser også hvordan man kan bygge videre på andres kunnskap og skrive godt om forskningslitteratur.

Kunnskap om forskningsmetode er relevant for lærerprofesjonen, og forfatterne viser hvordan erfaringer fra arbeidet med masteroppgaven kan bidra til utvikling av ny kunnskap i praksis.

Detaljer

Forlag
Cappelen Damm akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
224
ISBN
9788202572525
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2021
Format
21 x 15 cm

Bla i boka

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Forskningsmetode for lærerstudenter:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv