Min side Kundeservice Bli medlem

Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering

sammenhenger og spenninger

Hvordan kan samspill mellom teori og praksis bidra til at studentene utvikler profesjonell lærerkompetanse?

Kvalifisering til læreryrket skjer i et samspill mellom spesialiserte kunnskaper i fag og pedagogikk, praktiske ferdigheter, verdier og holdninger. Les mer

499,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag

Logg inn for å se din bonus

Hvordan kan samspill mellom teori og praksis bidra til at studentene utvikler profesjonell lærerkompetanse?

Kvalifisering til læreryrket skjer i et samspill mellom spesialiserte kunnskaper i fag og pedagogikk, praktiske ferdigheter, verdier og holdninger. I veiledede praksisperioder får studentene muligheter til å øve på, prøve ut og reflektere over yrkesoppgaver. Hvordan utnyttes potensialet i denne læringssituasjonen? Og hvordan kan praksis utvikles som en likeverdig læringsarena også utenom perioder for veiledet praksis?

Boka presenterer studier av hvordan ulike fag i lærerutdanningen kobler fag, pedagogikk og praksis for å støtte studentenes læring både i og utenfor praksisperiodene. Ny kunnskap fra disse prosjektene kan utfordre og inspirere til å studere og utvikle integrasjonene mellom teori- og praksiskunnskap.

Målgruppen er forskere, lærerutdannere, praksislærere og masterstudenter i pedagogikk og lærerutdanning.

Redaktører for boken er Kirsten E. Thorsen og Simon Michelet, ansatt ved OsloMet - storbyuniversitet. Begge har mange års erfaring som lærerutdannere i pedagogikk.

«Denne boken er grundig og har bredde både i fagfelt, metoder og eksempler.» Anne Rita Feet, Bedre skole 2-20.

Detaljer

Forlag
Universitetsforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
275
ISBN
9788215030715
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2019
Format
24 x 17 cm

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv