Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser

Inspirerende bidrag til koblinger mellom erfaring og teori innenfor norskdidaktikken!
Når man arbeider med et mangfold av tekster, og med lesing og skriving blant elever og studenter, ser man stadig behov for nye begreper og for teorier som gjør det mulig å se tekster og tekstproduksjon i nye sammenhenger. Les mer

559,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag

Logg inn for å se din bonus

Inspirerende bidrag til koblinger mellom erfaring og teori innenfor norskdidaktikken!
Når man arbeider med et mangfold av tekster, og med lesing og skriving blant elever og studenter, ser man stadig behov for nye begreper og for teorier som gjør det mulig å se tekster og tekstproduksjon i nye sammenhenger.

På mange måter kan man se denne boken som en verktøykasse: Den inneholder ulike teorier og begreper man kan bruke til å tenke med, til å utvide egne faglige perspektiver og til å åpne opp tekster for nye lesninger og tolkninger.

En sentral målgruppe for boka er studenter i morsmålsdidaktikk, fra grunnutdanning til masternivå, men også andre som er interessert i tekstarbeid - både lærere og forskere.

Forfattergruppen består av en rekke sentrale forskere og lærerer innenfor morsmålsfag og pedagogikk. De fleste bidragene kommer fra Norge og Norden, men også forskere fra Storbritannia og USA er representert.

Boka er redigert av Synnøve Matre, Dagrun Kibsgaard Sjøhelle og Randi Solheim, som alle er tilknyttet lærerutdanningen ved Høgskolen i Sør-Trøndelag.

Detaljer

Forlag
Universitetsforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål Dansk Engelsk Flerspråklig Nynorsk Svensk
Sider
254
ISBN
9788215020440
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2012
Originaltittel
Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser
Format
20 x 14 cm

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv