Strategiboken
Denne strategiboken er skrevet for ledere og styremedlemmer. Den er litt annerledes enn andre strategibøker ved at den legger større vekt på å forstå omgivelsene, og dennes innflytelse på strategi.valgene. Les mer
649,-
Innbundet
Sendes innen 1 virkedag
Denne strategiboken er skrevet for ledere og styremedlemmer. Den er litt annerledes enn andre strategibøker ved at den legger større vekt på å forstå omgivelsene, og dennes innflytelse på strategi.valgene. Og i tillegg gir den en praktisk innføring i mange strategiske begreper.
Boken tar for seg en femtrinns modell for strategisk planlegging, og legger stor vekt på analyse av omgivelsesfaktorer. Her finnes en rekke analysemodeller. Den belyser også hvordan man kan identifisere og håndtere risiko.
Forfatteren ser på hvordan man setter sammen en analyse, og bruker fire ulike verdiskapningsmodeller for å kunne tenke litt annerledes enn den klassiske verdikjeden.
Det finnes nemlig tre andre modeller. Og det legges også vekt på hvordan strategiske prosesser kan gjennomføres i praksis. Strategi medfører i all hovedsak endringer, og boken tar for seg forhold rundt dette.
Boken tar for seg en femtrinns modell for strategisk planlegging, og legger stor vekt på analyse av omgivelsesfaktorer. Her finnes en rekke analysemodeller. Den belyser også hvordan man kan identifisere og håndtere risiko.
Forfatteren ser på hvordan man setter sammen en analyse, og bruker fire ulike verdiskapningsmodeller for å kunne tenke litt annerledes enn den klassiske verdikjeden.
Det finnes nemlig tre andre modeller. Og det legges også vekt på hvordan strategiske prosesser kan gjennomføres i praksis. Strategi medfører i all hovedsak endringer, og boken tar for seg forhold rundt dette.
Detaljer
- Forlag
- Hegnar media
- Innbinding
- Innbundet
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 261
- ISBN
- 9788271464226
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2023
- Format
- 22 x 16 cm