101 grep for å aktivisere elever i matematikk
matematikkdidaktikk i teori og praksis
Elise Klaveness (Redaktør) ; Lisbet Karlsen (Redaktør) ; Kåre Kverndokken (Redaktør)
Kan det være bra å regne feil? Hvordan kan man som lærer skape gode matematiske samtaler som fremmer elevenes læring? Hvordan
kan man utvikle dybdelæring og en varig matematikkforståelse slik at elevene evner å se sammenhenger og bruke lærestoffet i nye kontekster?
Dette er noen av de sentrale matematikkfaglige spørsmålene som tas opp i boka. Les mer
Dette er noen av de sentrale matematikkfaglige spørsmålene som tas opp i boka. Les mer
- Vår pris
- 499,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 3 - 10 dager
Paperback
Legg i
Paperback
Legg i
Vår pris:
499,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 3 - 10 dager
Kan det være bra å regne feil? Hvordan kan man som lærer skape gode matematiske samtaler som fremmer elevenes læring? Hvordan
kan man utvikle dybdelæring og en varig matematikkforståelse slik at elevene evner å se sammenhenger og bruke lærestoffet
i nye kontekster?
Dette er noen av de sentrale matematikkfaglige spørsmålene som tas opp i boka. Del I består av sju fagfellevurderte vitenskapelige artikler. Del II inneholder 101 metodiske grep til bruk i undervisningen. Her bindes matematikkdidaktisk teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. Med den nye 5-årige lærerutdanningen forventes det at lærere i større grad blir forskere på egen undervisning og kan teoretisere og begrunne sine valg. Boka er en god kilde til å se sammenheng mellom teori og praksis.
101 grep for å aktivisere elever i matematikk bidrar med ny forskning på feltet. Boka er en skattkiste for alle som skal jobbe med å utvikle elevers matematiske kompetanse i hele det 13-årige skoleløpet. Bokas målgruppe er lærere, studenter, lærerutdannere og forskere.
Dette er noen av de sentrale matematikkfaglige spørsmålene som tas opp i boka. Del I består av sju fagfellevurderte vitenskapelige artikler. Del II inneholder 101 metodiske grep til bruk i undervisningen. Her bindes matematikkdidaktisk teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. Med den nye 5-årige lærerutdanningen forventes det at lærere i større grad blir forskere på egen undervisning og kan teoretisere og begrunne sine valg. Boka er en god kilde til å se sammenheng mellom teori og praksis.
101 grep for å aktivisere elever i matematikk bidrar med ny forskning på feltet. Boka er en skattkiste for alle som skal jobbe med å utvikle elevers matematiske kompetanse i hele det 13-årige skoleløpet. Bokas målgruppe er lærere, studenter, lærerutdannere og forskere.
- FAKTA
-
Utgitt:
2019
Forlag: Fagbokforlaget
Innbinding: Paperback
Språk: Norsk Bokmål
Sider: 373
ISBN: 9788245024524
Utgave: 1. utg.
Format: 24 x 17 cm
- KATEGORIER:
- SERIE:
- VURDERING
-
Gi vurdering
Les vurderinger