Meny

Undervisningskunnskap i matematikk

Ellen Konstanse Hovik (Redaktør) ; Bodil Kleve (Redaktør)

Hva er undervisningskunnskap i matematikk? Hvilke faglige og didaktiske kunnskaper trenger en lærer for å undervise i matematikk?



Denne vitenskapelige antologien belyser undervisningskunnskap i matematikk fra ulike innfallsvinkler. Les mer
Vår pris
459,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 virkedager

Paperback
Legg i
Paperback
Legg i
Vår pris: 459,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 virkedager

Om boka

Hva er undervisningskunnskap i matematikk? Hvilke faglige og didaktiske kunnskaper trenger en lærer for å undervise i matematikk?



Denne vitenskapelige antologien belyser undervisningskunnskap i matematikk fra ulike innfallsvinkler. Bidragene er revidert i henhold til fagfornyelsen, LK20. Hensikten med boka er å formidle mangfoldet i lærerutdanningens matematikkfag når det gjelder forskning og utviklingsarbeid, og i tillegg synliggjøre bredden i skolefaget matematikk.



Matematikklæreres samlede kunnskap om matematikkundervisning er mangfoldig, og bidragene i denne boka gjenspeiler dette. Matematikkoppgaver, matematiske spørsmål og situasjoner fra klasserommet og lærerutdanningen løftes fram og diskuteres fra ulike teoretiske og didaktiske perspektiver og opp mot kjerneelementene i matematikk i LK20. Ulike måter å jobbe med konkrete matematikkemner på analyseres. Filosofiske problemstillinger utforskes, og det oppfordres til bruk av matematikkens historie i undervisningen. Her finnes gode forslag og inspirasjon for så vel studenter som lærere med mange års erfaring.



Forfatterne underviser og forsker ved grunnskolelærerutdanningen ved OsloMet - storbyuniversitetet.

Fakta

Bla i boka