Entreprenørskap og ledelse i media
«Mediene vil bli utfordret av noen vi ennå ikke har hørt om». Les blogginnlegg om lanseringen.»
blog.hig.no, 13. februar 2015
Dette er en aktuell og viktig bok for unge som vil inn i en mediebransje i rivende utvikling. Nye medier krever ny tenkning rundt utdanningene innen mediefag. Tradisjonelt har det handlet om journalistikk og kommunikasjon. Les mer
For mange som vil inn i denne bransjen, vil det blant annet bety gründervirksomhet. Og det er her boka er et viktig bidrag. Den byr på forskning om og eksempler på hvor utviklingen tar oss hen; om endret mediebruk, om trender i ledelse av virksomheter relatert til nye og gamle medier, og den handler om entreprenørskap.
Entreprenørskap og ledelse i media er skrevet ut fra norske forhold, og er innrettet både mot dem som jobber i mediebransjen og mot akademikere og studenter innen dette feltet.
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 384
- ISBN
- 9788202447823
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2015
- Format
- 24 x 17 cm
Bla i boka
Anmeldelser
«Mediene vil bli utfordret av noen vi ennå ikke har hørt om». Les blogginnlegg om lanseringen.»
blog.hig.no, 13. februar 2015
«Denne boken samler mye forsknings- og erfaringsbasert kunnskap om entreprenørskap og innovasjon i norske medier i årene etter at finans- og mediekrise slo sterkt inn. Den gir løfterike eksempler på at det er mulig å skape medievirksomhet også utenfor de etablerte mediehusene.»
Jo Bech-Karlsen, Norsk medietidsskrift 1/2016