Min side Kundeservice Bli medlem

Hvordan utforsker man medieerfaringer?

kvalitativ metode

Denne metodeboken prøver å dekke behovet for både en teoretisk og praktisk innføring i kvalitativ empirisk mediebruksforskning. Den tar utgangspunkt i begrepet erfaring, slik at det tradisjonelle, ganske blodfattige bruksaspektet fremstår som teknologiske og tekstlige erfaringer, sanselig-perseptuelle, kognitive, emosjonelle og estetiske erfaringer, samt individuelle og kollektive sosiale erfaringer. Les mer

599,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager

Logg inn for å se din bonus

Denne metodeboken prøver å dekke behovet for både en teoretisk og praktisk innføring i kvalitativ empirisk mediebruksforskning. Den tar utgangspunkt i begrepet erfaring, slik at det tradisjonelle, ganske blodfattige bruksaspektet fremstår som teknologiske og tekstlige erfaringer, sanselig-perseptuelle, kognitive, emosjonelle og estetiske erfaringer, samt individuelle og kollektive sosiale erfaringer.

Kvalitativ metode er åpen eksplorerende og ikke så regelbunden som den kvantitative tilnærmingen. Men boken insisterer på en del systematikk og regler allikevel. Slik anerkjennes for eksempel den kvantitative metodens krav om validitet og reliabilitet også for kvalitative studier. Men generaliseringskravet betraktes som ikke brukbart for kvalitative studier, og erstattes med kravet om analytisk kompleksitet.

Hvordan utforsker man medieerfaringer er beregnet for studenter og ferske forskere fra samfunnsfag og humanioria, både på universitets- og høyskolenivå.

Detaljer

Forlag
IJ-forlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
203
ISBN
9788271472740
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2005
Originaltittel
Hvordan utforsker man medieerfaringer?
Format
17 x 15 cm

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Hvordan utforsker man medieerfaringer?:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Ysting

Ragnhild Nordbø
Paperback 
689,-
 

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv