Kreativ under press
Når sekundene teller og du som journalist blir sittende fast i noe - hva gjør du da?
Denne boken bidrar til ny innsikt i journalisters evne til rask og smart problemløsning. Den er basert på reporteres egne opplevelser og erfaringer med å være kreative under press, og er lagt opp som en veiviser i journalistisk egenutvikling og karrierebygging.
Les merLogg inn for å se din bonus
Når sekundene teller og du som journalist blir sittende fast i noe - hva gjør du da?
Denne boken bidrar til ny innsikt i journalisters evne til rask og smart problemløsning. Den er basert på reporteres egne opplevelser og erfaringer med å være kreative under press, og er lagt opp som en veiviser i journalistisk egenutvikling og karrierebygging.
Boken handler om mestring av tøft tidspress, om motivasjon, multitasking, samarbeid og om utvikling av evnen til å være i fleksibel flyt mellom ulike roller og situasjoner. Den handler også om den enkelte journalists behov for å bidra med det man til enhver tid er god til, og god for.
Kreativ under press bygger på teorien om skapende veksling, en sosial-psykologisk prosess som ligger bak nyskaping og utvikling av spennende stoff. Om du er student, journalist, redaksjonell leder eller underviser, kan teorien om skapende veksling inspirere deg til å videreutvikle dine kreative ferdigheter.
Detaljer
- Forlag
- IJ-forlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 200
- ISBN
- 9788271473303
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2009
- Originaltittel
- Kreativ under press
- Format
- 24 x 17 cm