– Denne serien er både for studenter på videregående nivå og på universitetsnivå. Det gjør at boken egentlig ikke passer til noen av nivåene. Boksen om institusjoner og histore er bare en innføringsbok, og det bærer den voldsomt preg av. Ingen ting blir beskrevet særlig grundig. Et lite avsnitt til hver del gjør at man ikke får et særlig nyansert bilde av hvilke hendelser og forandring som har hatt stor betydning. Av en eller annen grunn bruker boken også en masse tid på ting jeg finner ganske unødvendig. Interessante små historier og eksempler, men ikke akkurat det man er ute etter for å lære noe til eksamen, eller skrive en oppgave. Anbelfaler denne boka til videregående, ikke til universitet
Medievitenskap
bind 1 : medier - institusjoner og historie
Massemediene informerer, opplyser og underholder oss. De er en viktig faktor i vårt hverdagsliv. De spiller en sentral rolle i de sosiale og politiske prosessene, og i løpet av dette århundret har de utviklet seg til å bli en stor og innflytelsesrik økonomisk sektor. Massemedier finnes i alle moderne samfunn, og er alle steder institusjoner som har betydelig makt.
Les mer
469,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Logg inn for å se din bonus
Massemediene informerer, opplyser og underholder oss. De er en viktig faktor i vårt hverdagsliv. De spiller en sentral rolle i de sosiale og politiske prosessene, og i løpet av dette århundret har de utviklet seg til å bli en stor og innflytelsesrik økonomisk sektor. Massemedier finnes i alle moderne samfunn, og er alle steder institusjoner som har betydelig makt.
Medier - institusjoner og historie handler om disse institusjonene og hvordan de har utviklet seg historisk sett, om deres organisatoriske oppbygging, om deres funksjoner for enkeltindividet og for samfunnet. Boken beskriver både de viktigste tendensene i den internasjonale mediehistorien og de norske medienes særlige utvikling og karakteristiske trekk. Det dreier seg om konsentrasjon og kommersialisering, om forholdet mellom offentlige og private medier, om gamle enveis-medier og nye interaktive medier, om mediemakt, mediepolitikk, medieøkonomi, og om det kompliserte samspillet mellom mediene og alle de øvrige samfunnsinstitusjonene.
Martin Eide, professor ved Institutt for informasjon og medievitenskap, Universitetet i Bergen
Medier - institusjoner og historie handler om disse institusjonene og hvordan de har utviklet seg historisk sett, om deres organisatoriske oppbygging, om deres funksjoner for enkeltindividet og for samfunnet. Boken beskriver både de viktigste tendensene i den internasjonale mediehistorien og de norske medienes særlige utvikling og karakteristiske trekk. Det dreier seg om konsentrasjon og kommersialisering, om forholdet mellom offentlige og private medier, om gamle enveis-medier og nye interaktive medier, om mediemakt, mediepolitikk, medieøkonomi, og om det kompliserte samspillet mellom mediene og alle de øvrige samfunnsinstitusjonene.
Martin Eide, professor ved Institutt for informasjon og medievitenskap, Universitetet i Bergen
Detaljer
- Forlag
- Fagbokforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 237
- ISBN
- 9788245005912
- Utgave
- 2. utg.
- Utgivelsesår
- 2008
- Originaltittel
- Medievitenskap
- Format
- 24 x 17 cm
- Serie
-
Medievitenskap
Medlemmers vurdering
Skriv en vurdering
u