– Hvis du skriver for internett (eventuelt intranett), er det andre regler som gjelder enn hvis du skriver for en avis eller et magasin. I denne boka kan du lese om disse reglene. Hovedbudskapet går ut på at du skal skrive så enkelt og kortfattet som mulig. Leservanene på nett er annerledes enn for "papir-tekst", og dersom du som skribent ikke vet hvordan du bør ordlegge deg, kan du risikere å miste en del lesere. Boka tar også for seg oppsett og bruk av virkemidler, og den inneholder lenker til websider med mer utfyllende informasjon. Absolutt verdt å få med seg dersom du publiserer for nett.
Skriv for nettet
kort og godt
Skriver du for intra- eller internett?
Da vil du ha glede av denne boken! «Skriv for nettet - kort og godt» er en lettlest og humoristisk bok som vil gi deg mulighet til å gjøre en enda bedre jobb på kortere tid.
Les mer
99,-
Paperback
Utsolgt
Skriver du for intra- eller internett?
Da vil du ha glede av denne boken! «Skriv for nettet - kort og godt» er en lettlest og humoristisk bok som vil gi deg mulighet til å gjøre en enda bedre jobb på kortere tid.
Ved å følge enkle skrive- og brukervennlighetsregler kan du få frem budskapet ditt på best mulig måte samtidig som du gir dine nettbrukere det de er på jakt etter.
Christine Calvert har jobbet med tekst i over 20 år, i reklamebyrå, informasjonsavdeling og som seniorkonsulent. Hun driver eget firma, Tekstdoktor, i tillegg til å undervise i reklame og journalistikk på Norges Kreative Fagskole. Hun har hatt nettkommunikasjon som spesialfelt de ti siste årene, og holder kurs om skriving, publisering og brukervennlighet i inn- og utland. Calvert har også skrevet boken «Skriv så det selger» (2008).
Da vil du ha glede av denne boken! «Skriv for nettet - kort og godt» er en lettlest og humoristisk bok som vil gi deg mulighet til å gjøre en enda bedre jobb på kortere tid.
Ved å følge enkle skrive- og brukervennlighetsregler kan du få frem budskapet ditt på best mulig måte samtidig som du gir dine nettbrukere det de er på jakt etter.
Christine Calvert har jobbet med tekst i over 20 år, i reklamebyrå, informasjonsavdeling og som seniorkonsulent. Hun driver eget firma, Tekstdoktor, i tillegg til å undervise i reklame og journalistikk på Norges Kreative Fagskole. Hun har hatt nettkommunikasjon som spesialfelt de ti siste årene, og holder kurs om skriving, publisering og brukervennlighet i inn- og utland. Calvert har også skrevet boken «Skriv så det selger» (2008).
Detaljer
- Forlag
- Universitetsforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 142
- ISBN
- 9788215016986
- Utgave
- 2. utg.
- Utgivelsesår
- 2010
- Format
- 16 x 19 cm
Medlemmers vurdering
Skriv en vurdering
S