Min side Kundeservice Bli medlem

Kvalitet og kvalitetsopplevelse

en bok om kvalitet i arbeid med mennesker

Hva er kvalitet? Kvalitetssikring berører alle arbeidsplasser. Metoder som har sin opprinnelse i industriproduksjonen, blir forsøkt overført og tilpasset til arbeid med mennesker. Hvilke begrensninger ligger det i et slikt teknisk og logisk språk, og hvilke maktrelasjoner kan et slikt språk understøtte? Hva menes egentlig med kvalitet i arbeid med mennesker? Hva kan en leders bidrag til kvalitet være i en kunnskapsbasert virksomhet, hvor de som utfører arbeidet, ofte har større forutsetninger for å vurdere kvaliteten enn lederne? Kan det tenkes en annen form for kvalitetssikring, som bygger på mellommenneskelig etikk? Dette er spørsmål som blir diskutert i denne boka, som er skrevet av fem kolleger ved Universitetet i Agder. Les mer

289,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager

Logg inn for å se din bonus

Hva er kvalitet? Kvalitetssikring berører alle arbeidsplasser. Metoder som har sin opprinnelse i industriproduksjonen, blir forsøkt overført og tilpasset til arbeid med mennesker. Hvilke begrensninger ligger det i et slikt teknisk og logisk språk, og hvilke maktrelasjoner kan et slikt språk understøtte? Hva menes egentlig med kvalitet i arbeid med mennesker? Hva kan en leders bidrag til kvalitet være i en kunnskapsbasert virksomhet, hvor de som utfører arbeidet, ofte har større forutsetninger for å vurdere kvaliteten enn lederne? Kan det tenkes en annen form for kvalitetssikring, som bygger på mellommenneskelig etikk? Dette er spørsmål som blir diskutert i denne boka, som er skrevet av fem kolleger ved Universitetet i Agder. De har forskjellig faglig tilhørighet, men en felles interesse for etikken som danner grunnlaget i all yrkesutøvelse. Forfatterne har også gitt ut på Fagbokforlaget: Fordi vi er mennesker, 2003 Fordi vi er mennesker, 2. utgave, 2011 Boka er svært velkommen og spekket av interessante perspektiver på kvalitet i en tid da det profesjonelle arbeidet (ikke bare i helsevesenet) blir mer og mer juridifisert og standardisert, i regimer som er opptatt av og vektlegger økonomi og effektivitet, og hvor den subjektive opplevelsen av kvalitet, synes å bli mindre vektlagt. Boka anbefales til alle som arbeider med mennesker! Agderposten 12.07.2011

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
116
ISBN
9788245010916
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2011
Originaltittel
Kvalitet og kvalitetsopplevelse
Format
24 x 17 cm

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Kvalitet og kvalitetsopplevelse:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv