Kvalitet og kvalitetsopplevelse
Hva er kvalitet? Kvalitetssikring berører alle arbeidsplasser. Metoder som har sin opprinnelse i industriproduksjonen, blir forsøkt overført og tilpasset til arbeid med mennesker. Hvilke begrensninger ligger det i et slikt teknisk og logisk språk, og hvilke maktrelasjoner kan et slikt språk understøtte? Hva menes egentlig med kvalitet i arbeid med mennesker? Hva kan en leders bidrag til kvalitet være i en kunnskapsbasert virksomhet, hvor de som utfører arbeidet, ofte har større forutsetninger for å vurdere kvaliteten enn lederne? Kan det tenkes en annen form for kvalitetssikring, som bygger på mellommenneskelig etikk? Dette er spørsmål som blir diskutert i denne boka, som er skrevet av fem kolleger ved Universitetet i Agder. Les mer
Logg inn for å se din bonus
Detaljer
- Forlag
- Fagbokforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 116
- ISBN
- 9788245010916
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2011
- Originaltittel
- Kvalitet og kvalitetsopplevelse
- Format
- 24 x 17 cm