Elsk meg
«Tenk deg hvis Lena Anderssons Ester Nilsson var en enogtyve år gammel blogger, så skjønner du hva du får. Og det er jo ganske interessant, synes jeg.»«I Elsk meg, som i utgangspunktet er en ganske forutsigbar og trist beskrivelse av begjær og besettelse som ikke blir gjengjeldt, har det dukket opp en stemme, en litterær stemme, som er både selvironisk, skarp, nådeløs og vittig.»
Mari Grydeland, Aftenposten
«Jeg gikk ut av 2015 med troen på at jeg var noen. Jeg betød noe. Jeg var viktig. Så endret alt seg.»
Hvis han du liker, ikke liker noen av de tingene du liker, kanskje han ikke er så interessert i deg likevel? Og burde man ikke lære å elske seg selv, før man kan elske noen andre? I debutboken Forbilde fortalte Sophie Elise historien om sin oppvekst som outsider i Harstad og hennes forsøk på å finne sin egen identitet.
Les mer
Logg inn for å se din bonus
Hvis han du liker, ikke liker noen av de tingene du liker, kanskje han ikke er så interessert i deg likevel? Og burde man ikke lære å elske seg selv, før man kan elske noen andre? I debutboken Forbilde fortalte Sophie Elise historien om sin oppvekst som outsider i Harstad og hennes forsøk på å finne sin egen identitet. Elsk meg viser hvor mye av identiteten man er villig til å oppgi for å få kjærlighet fra noen, som ikke nødvendigvis vil ha kjærligheten din tilbake.
Boken består av en rekke personlige og litterært anlagte notater, og handler om en kvinne på vei inn i en av de sterkeste og mest destruktive formene for avhengighet et ungt menneske kan oppleve: Forelskelse.
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 207
- ISBN
- 9788202620578
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2019
- Format
- 18 x 12 cm
Lytt til utdrag
Utdraget er hentet fra lydbokbokutgaven
Les utdrag
Utdraget er hentet fra e-bok-utgaven. Åpne utdrag herBla i boka
Anmeldelser
«Tenk deg hvis Lena Anderssons Ester Nilsson var en enogtyve år gammel blogger, så skjønner du hva du får. Og det er jo ganske interessant, synes jeg.»«I Elsk meg, som i utgangspunktet er en ganske forutsigbar og trist beskrivelse av begjær og besettelse som ikke blir gjengjeldt, har det dukket opp en stemme, en litterær stemme, som er både selvironisk, skarp, nådeløs og vittig.»
Mari Grydeland, Aftenposten