Min side Kundeservice Bli medlem

Raketter og rebeller

strategi for deg som vil bygge merkevarer folk bryr seg om

Raketter og rebeller er som undertittelen sier skrevet for "deg som vil bygge merkevarer folk bryr seg om". Siden 1. utgave kom ut i 2017 har behovet for å bygge merkevarer blitt stadig mer aktuelt. Digitale merkevarer bygges gjennom brukeropplevelsen, og det betyr at merkevaren påvirkes av alt fra forretningsmodell til feilmeldinger. Les mer

299,-

329,- Spar: 30,-

Sendes innen 3 - 10 dager

Logg inn for å se din bonus

Raketter og rebeller er som undertittelen sier skrevet for "deg som vil bygge merkevarer folk bryr seg om". Siden 1. utgave kom ut i 2017 har behovet for å bygge merkevarer blitt stadig mer aktuelt. Digitale merkevarer bygges gjennom brukeropplevelsen, og det betyr at merkevaren påvirkes av alt fra forretningsmodell til feilmeldinger. Dermed må alle i organisasjonen ha like god forståelse for merkevaren og hvordan de kan være med å styrke den.

En sterk merkevare er mer lønnsom, gjør det lettere for virksomheten å rekruttere de flinkeste medarbeiderne og fører til at den verdsettes høyere.

Raketter og rebeller gir deg relevante metoder, modeller og en verktøykasse for merkevarebygging i vår tid. Ved å ta i bruk disse vil du:

Posisjonere merkevaren slik at den står tydelig frem på konkurransearenaen.

Skape en merkevarepersonlighet folk kan identi?sere seg med.

Gi folk gode grunner til å bli støttespillere som heier på merkevaren din.

Raketter og rebeller er en fagbok for deg som synes det er verdt å grave litt dypere for å sikte skikkelig høyt.

Monna Nordhagen er partner i Mars, et rådgivningsselskap og fagmiljø for merkevarestrategi. Hun er en mye brukt foredragsholder og kursleder både for kunder og andre som brenner for innovasjon, merkevare, markedsføring og entreprenørskap.

Kirsti Rogne er partner i rådgivningsselskapet Mars. Hun har jobbet nasjonalt og internasjonalt med merkevarer som markedssjef, rådgiver og tekstforfatter siden 2000.

«I Raketter og rebeller fant vi de verktøyene vi trengte for å forstå merkevaren i en kulturell, kommersiell og teknologisk sammenheng og kommunisere dette til både egne folk og byråer vi jobber med, på en tydelig og engasjerende måte.»

Malin Berge, Head of Nordic and Baltics, Mastercard

«Maxbo har en utpreget kjøpmannskultur, med en naturlig utålmodighet når det gjelder teori. Raketter og rebeller ga oss raskt et rammeverk for å stille de rette spørsmålene og jobbe frem gode svar.»

Eirik Grønli, markedsdirektør, Maxbo

«Vipps har ambisjon om å være Norges mest merkevaredrevne selskap. Sommeren 2017 ble ledergruppa sendt på sommerferie med Raketter og rebeller. Derfra har vi bygget forretningsstrategien med merkevaren som utgangspunkt.»

Elisabeth Haug, nestleder, Vipps

«Vi har brukt verktøy i Raketter og rebeller for å diskutere oss frem til konkretisering av strategiske valg og hvilke praktiske konsekvenser de har for hva vi er, hvem vi er, hvilken rolle vi har i markedet og hva vi da må gjøre.»

Jarle Moe, markedsdirektør, Fremtind

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
289
ISBN
9788245033519
Utgave
2. utg.
Utgivelsesår
2020
Format
22 x 16 cm

Les utdrag

Utdraget er hentet fra e-bok-utgaven. Åpne utdrag her

Bla i boka

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Raketter og rebeller:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Fletten

Laetitia Colombani
Innbundet 
363,- 399,-
 

Siv

Siv Jensen
Innbundet 
363,- 399,-

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv