Stemmene fra Pamano
"Jaume Cabré har skrevet en fantastisk fortelling om lærere, hemmeligheter, elskere og drapsmenn. Han har kort og godt levert en av de viktigste bøkene som er gitt ut i Norge hittil i år. Det sier ikke så lite. Personene i romanen fortsetter heldigvis å leve i leserens minne selv etter at de seks hundre sidene er overstått. Hvis du vil lese en bok du aldri glemmer, er Stemmene fra Pamano en roman du ikke kommer utenom"
Thomas JR Marthinsen, ABC Nyheter
Bak tavlen i en skole som skal rives, finner Tina Bros den 60 år gamle dagboken til en viss Oriol Fontelles. Dagboken er skrevet til et barn han selv aldri fikk møte. Han var lærer i liten landsby utenfor Barcelona, idealistisk innstilt, men ble raskt manipulert inn i fascistenes rekker. Les mer
Logg inn for å se din bonus
I vanskelige tider må det tas vanskelige beslutninger, og det er ikke alltid like opplagt hva som er rett og galt. Politisk dobbeltspill, hat og lidenskap - Stemmene fra Pamano er en dramatisk fortelling om motstandskamp, skyld og konsekvenser helt frem til våre dager.
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 612
- ISBN
- 9788202324445
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2010
- Originaltittel
- Les veus del pamano
- Format
- 19 x 12 cm
Anmeldelser
"Jaume Cabré har skrevet en fantastisk fortelling om lærere, hemmeligheter, elskere og drapsmenn. Han har kort og godt levert en av de viktigste bøkene som er gitt ut i Norge hittil i år. Det sier ikke så lite. Personene i romanen fortsetter heldigvis å leve i leserens minne selv etter at de seks hundre sidene er overstått. Hvis du vil lese en bok du aldri glemmer, er Stemmene fra Pamano en roman du ikke kommer utenom"
Thomas JR Marthinsen, ABC Nyheter
"Men resultatet er imponerende. I en tid der det fortsatt utgis endimensjonale spenningsbøker fra krigen, ruver Stemmene fra Pamano som hundre ganger mer sannferdig i sin komplekse utforskning av menneskelig svakhet og styrke."
Sten Inge Jørgensen, VG
"Det er gjort med full kontroll og stor fortellerglede fra forfatterens side, men noen ganger er overgangene så umerkelige at leseren blir sittende og undre seg en stund før man dras med inn i medrivende, skremmende og til tider helt fryktelige hendelser. "
Hans H. Skei, Aftenposten