Karaokekapitalismen
ledelse for menneskeheten
Jonas Ridderstråle og Kjell A. Nordström er to av verdens mest etterspurte foredragsholdere. I den lenge etterlengtede oppfølgeren til den internasjonale bestselgeren Funky Business presenterer de et nytt manifest for hvordan man skal klare seg i karaokekapitalismens verden. Les mer
449,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Logg inn for å se din bonus
Om boka
Detaljer
Dagbladet: - Vi er alle solister
Klassekampen: En funky karaoke?
Personal & lederskap: Välkommen till den globala Karaoke-klubben
Civilekonomen: Skit i karriären!
Thinking Heads: La diversidad cultural mueve la innovación
Oppdag mer
Haikerens guide til næringslivets galakse
Karaokevirkeligheten er et kosmopolittisk klubb med endeløse individuelle valg, men også et sted for institusjonalisert imitasjon. Ledelsesteoriens og -praksisens skitne lille hemmelighet er at handelsskoler, benchmarking og best practice har forandret hele næringslivsverdenen til en supergruppe av karaokekopierende selskaper. Og imitasjon vil aldri få deg til topps - knapt nok halvveis. Det er en bok om mennesker - ledelse for menneskeheten - individene som står klare til å gripe mikrofonen og uttrykke seg. Du har rettighetene. Nå må du lære deg å leve dem ut. Endringer har gjort det unormale normalt
Karaokekapitalismen er et kampsignal
Samfunnene våre er formet av trioen teknologi, institusjoner og verdier. Endringene har nå gjort det unormale normalt. Bobleøkonomien har måttet vike for den doble økonomien. Selskapene har ikke lenger kontrollen. Moderne selskaper står overfor et krig på to fronter: de holdes som gisler av talentfulle ansatte og er beleiret av forbrukerne. Fra innholdet
Fantasi og nyskapning
I en verden av økonomisk darwinisme handler overlevelse om å være sterk og sexy - å konkurrere med modeller eller tiltrekkende stemninger. De beste selskapene finner opp nyskapningen på nytt og tilfører selskapet ny energi. For å utvikle kapitalismens karakter må vi akseptere individets ansvar. Se på innsiden. Vil du være en klar og skinnende versjon av deg selv eller en blek kopi av noen andre? Valget er ditt! Husker du herrene Nordström og Ridderstråle? De med Funky Business? De er tilbake igjen, og minst like sexy som sist. Nina Furu, Propaganda Forfatter: Kjell A. Nordström, Jonas Ridderstråle
Fagområde: Økonomi, administrasjon, markedsføring
Utgitt: 2004
Utgave: 1
Målform: Bokmål
Innbinding: Hefteomslag m/innbretter
Oversetter: Alexander Leborg
Karaokevirkeligheten er et kosmopolittisk klubb med endeløse individuelle valg, men også et sted for institusjonalisert imitasjon. Ledelsesteoriens og -praksisens skitne lille hemmelighet er at handelsskoler, benchmarking og best practice har forandret hele næringslivsverdenen til en supergruppe av karaokekopierende selskaper. Og imitasjon vil aldri få deg til topps - knapt nok halvveis. Det er en bok om mennesker - ledelse for menneskeheten - individene som står klare til å gripe mikrofonen og uttrykke seg. Du har rettighetene. Nå må du lære deg å leve dem ut. Endringer har gjort det unormale normalt
|
"When the going gets weird, the weird start thinking. If you want to re-imagine your business, start here." Tom Peters |
Samfunnene våre er formet av trioen teknologi, institusjoner og verdier. Endringene har nå gjort det unormale normalt. Bobleøkonomien har måttet vike for den doble økonomien. Selskapene har ikke lenger kontrollen. Moderne selskaper står overfor et krig på to fronter: de holdes som gisler av talentfulle ansatte og er beleiret av forbrukerne. Fra innholdet
|
"If you loved Funky Business as much I did, you´ll love Karaoke Capitalism. Weird? Most certainly. Different? Most definitely. But, if you want to re-imagine your organization and your career it´s a thought-provoking place to start." Tom Peters |
I en verden av økonomisk darwinisme handler overlevelse om å være sterk og sexy - å konkurrere med modeller eller tiltrekkende stemninger. De beste selskapene finner opp nyskapningen på nytt og tilfører selskapet ny energi. For å utvikle kapitalismens karakter må vi akseptere individets ansvar. Se på innsiden. Vil du være en klar og skinnende versjon av deg selv eller en blek kopi av noen andre? Valget er ditt! Husker du herrene Nordström og Ridderstråle? De med Funky Business? De er tilbake igjen, og minst like sexy som sist. Nina Furu, Propaganda Forfatter: Kjell A. Nordström, Jonas Ridderstråle
Fagområde: Økonomi, administrasjon, markedsføring
Utgitt: 2004
Utgave: 1
Målform: Bokmål
Innbinding: Hefteomslag m/innbretter
Oversetter: Alexander Leborg
Detaljer
- Forlag
- Universitetsforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 326
- ISBN
- 9788215005454
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2004
- Originaltittel
- Karaoke capitalism
- Format
- 17 x 21 cm