Innovative organisasjoner
fra idé til faktura
Innovative organisasjoner: Fra ide til faktura handler om globalt å skape verdier gjennom ledelse og strategier for kreativitet og innovasjon. Innovasjon uten kreativitet er ikke mulig. Innovasjon og verdiskapning er uløselig forbundet, og kun 1 2 promille av alle nye ideer ender opp som markedssuksess, eller ideer som betaler seg. Les mer
589,-
Paperback
Utsolgt
Innovative organisasjoner: Fra ide til faktura handler om globalt å skape verdier gjennom ledelse og strategier for kreativitet og innovasjon. Innovasjon uten kreativitet er ikke mulig. Innovasjon og verdiskapning er uløselig forbundet, og kun 1 2 promille av alle nye ideer ender opp som markedssuksess, eller ideer som betaler seg. Dette bør derfor være en klar forutsetning i innovasjonsstrategier som skal fremme verdiskapning.
Det finnes ingen kokebokoppskrift på hvordan organisasjoner kan bli kreative og innovative. Imidlertid kan virksomheter anvende noen grunnleggende prinsipper for å utvikle og fremme kreativitet i organisasjonen. Disse prinsippene blir i denne fagboken diskutert gjennom oppdatert forskning og praksis rundt kreativitet, innovasjon, ledelse og strategi.
Innovative organisasjoner: Fra ide til faktura er svært aktuell for bachelor- og masterstudenter som tar innovasjonsorienterte kurs, og for ansatte og ledere i offentlig og privat næringsliv.
Jon-Arild Johannessen har en Ph.D. fra Stockholms universitet. Han er professor i ledelse ved Markedshøyskolen/Høyskolen Campus Kristiania og Høyskolen i Harstad. Johannessen har vært professor i innovasjon ved Syddanske Universitet i Danmark og professor i Kunnskapsledelse ved Handelshøyskolen BI.
Bjørn Olsen er siviløkonom fra Handelshøgskolen i Bodø, har en MBA fra Brunell University og doktorgrad i entreprenørskap fra NTNU. Han er professor i organisasjon og ledelse, og er i dag dekan ved Handelshøgskolen i Bodø.
Hanne Stokvik har en MsC fra Handelshøgskolen i Bodø, med spesialisering innenfor entreprenørskaps- og innovasjonsledelse, og er i dag doktorgradsstipendiat ved handelshøgskolen. Hennes doktorgradsarbeid er knyttet til innovasjon innenfor et globalisert kunnskapssamfunn.
Det finnes ingen kokebokoppskrift på hvordan organisasjoner kan bli kreative og innovative. Imidlertid kan virksomheter anvende noen grunnleggende prinsipper for å utvikle og fremme kreativitet i organisasjonen. Disse prinsippene blir i denne fagboken diskutert gjennom oppdatert forskning og praksis rundt kreativitet, innovasjon, ledelse og strategi.
Innovative organisasjoner: Fra ide til faktura er svært aktuell for bachelor- og masterstudenter som tar innovasjonsorienterte kurs, og for ansatte og ledere i offentlig og privat næringsliv.
Jon-Arild Johannessen har en Ph.D. fra Stockholms universitet. Han er professor i ledelse ved Markedshøyskolen/Høyskolen Campus Kristiania og Høyskolen i Harstad. Johannessen har vært professor i innovasjon ved Syddanske Universitet i Danmark og professor i Kunnskapsledelse ved Handelshøyskolen BI.
Bjørn Olsen er siviløkonom fra Handelshøgskolen i Bodø, har en MBA fra Brunell University og doktorgrad i entreprenørskap fra NTNU. Han er professor i organisasjon og ledelse, og er i dag dekan ved Handelshøgskolen i Bodø.
Hanne Stokvik har en MsC fra Handelshøgskolen i Bodø, med spesialisering innenfor entreprenørskaps- og innovasjonsledelse, og er i dag doktorgradsstipendiat ved handelshøgskolen. Hennes doktorgradsarbeid er knyttet til innovasjon innenfor et globalisert kunnskapssamfunn.
Detaljer
- Forlag
- Fagbokforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 211
- ISBN
- 9788245014631
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2013
- Format
- 22 x 14 cm
Medlemmers vurdering
Skriv en vurdering
Oppdag mer
Bøker som ligner på Innovative organisasjoner:
Error 429 Too many requests
Too many requests
Guru Meditation:
XID: 32068295
Varnish cache server
Error 429 Too many requests
Too many requests
Guru Meditation:
XID: 32068296
Varnish cache server
Error 429 Too many requests
Too many requests
Guru Meditation:
XID: 32068297
Varnish cache server