Min side Kundeservice Bli medlem

Bruk av kartleggingsresultater i skolen

fra data om skolen til pedagogisk praksis

Fra data om skolen til pedagogisk praksis.
Alle skoler har i dag tilgang til data om hvordan elevene har det i skolen og hvilket læringsutbytte de har, både på nasjonalt og lokalt nivå og basert på egne tester og kartlegginger i den enkelte klasse. Les mer

259,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag

Logg inn for å se din bonus

Fra data om skolen til pedagogisk praksis.
Alle skoler har i dag tilgang til data om hvordan elevene har det i skolen og hvilket læringsutbytte de har, både på nasjonalt og lokalt nivå og basert på egne tester og kartlegginger i den enkelte klasse. Dataene har imidlertid ingen verdi i seg selv. Først når de blir analysert i en lokal kontekst, skapes det grunnlag for å forbedre den eksisterende praksis. For å oppnå et så effektiv utbytte av dataene som mulig, må de drøftes og anvendes i fellesskap, for eksempel i profesjonelle læringsfellesskap og mellom skoleledelsen og lærere.

Dette heftet gir eksempler på hvordan lærere og skoleledere kan analysere og aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring av den pedagogiske praksis og elevenes læringsutbytte. Dette er konkretisert i eksempler på skole-, klasse og elevnivå.

Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 2

Detaljer

Forlag
Gyldendal akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
87
ISBN
9788205492554
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2016
Originaltittel
Datainformeret forbedringsarbejde i skolen
Format
20 x 20 cm
Serie
Dette vet vi om

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Bruk av kartleggingsresultater i skolen:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

1968

Jan Guillou
Innbundet 
390,- 429,-

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv