Den gode elevsamtalen
Hva kjennetegner de gode elevsamtalene? Hvordan kan lærere og førskolelærere bruke elevsamtaler som verktøy for å fremme elevers vekst og læring? Hvilke muligheter finnes i samtalene?
Forfatterne tar for seg rammene for elevsamtaler, gjør rede for aktuell teori om vekst hos barn og unge, og viser gjennom eksempler hvordan lærere kan påvirke vekst i praksis.
Les mer
Logg inn for å se din bonus
Hva kjennetegner de gode elevsamtalene? Hvordan kan lærere og førskolelærere bruke elevsamtaler som verktøy for å fremme elevers vekst og læring? Hvilke muligheter finnes i samtalene?
Forfatterne tar for seg rammene for elevsamtaler, gjør rede for aktuell teori om vekst hos barn og unge, og viser gjennom eksempler hvordan lærere kan påvirke vekst i praksis. Den gode elevsamtalen gir deg som arbeider og snakker med barn en metode for hvordan du kan bli god til å anvende mulighetene i elevsamtalene. I hvert kapittel finner leseren både praksisfortellinger og relevante refleksjons- og øvingsoppgaver.
Forfatterne tar for seg rammene for elevsamtaler, gjør rede for aktuell teori om vekst hos barn og unge, og viser gjennom eksempler hvordan lærere kan påvirke vekst i praksis. Den gode elevsamtalen gir deg som arbeider og snakker med barn en metode for hvordan du kan bli god til å anvende mulighetene i elevsamtalene. I hvert kapittel finner leseren både praksisfortellinger og relevante refleksjons- og øvingsoppgaver.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 142
- ISBN
- 9788205444737
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2012