Effektiv planlegging og vurdering
læring med mål og kriterier i skolen
Henning Fjørtoft ; Landslaget for norskundervisning (Utgiver)
Hva skal elevene forstå i skolens fag, og hvordan kan vi vite om de forstår? Disse spørsmålene er sentrale i Effektiv planlegging
og vurdering. Boken er en praksisnær og inspirerende innføring i systematiske verktøy for planlegging, læring og vurdering. Les mer
- Vår pris
- 399,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 3 - 10 dager
Paperback
Legg i
Paperback
Legg i
Vår pris:
399,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 3 - 10 dager
Hva skal elevene forstå i skolens fag, og hvordan kan vi vite om de forstår? Disse spørsmålene er sentrale i Effektiv planlegging
og vurdering. Boken er en praksisnær og inspirerende innføring i systematiske verktøy for planlegging, læring og vurdering.
Forfatteren viser hvordan lærere kan bruke kompetansemål og kriterier for å fremme læring i klasserommet, og hvordan elever
kan vise sin faglige forståelse på ulike måter.
Den første utgaven av denne populære boken kom i 2009 og introduserte begreper som «baklengs planlegging» og «vurderingsrubrikker» i norsk skole. Andre utgave er betydelig revidert og viser hvordan planlegging og vurdering henger sammen med dybdelæring og utvikling av faglig forståelse i klasserommet. Mange nye innsikter fra norsk og internasjonal forskning på feltet belyser sentrale spørsmål. Et eget kapittel tar for seg vurdering i et skoleutviklingsperspektiv.
Effektiv planlegging og vurdering er beregnet på lærere, skoleledere og lærerstudenter.
Henning Fjørtoft er postdoktor i skoleutvikling ved Program for lærerutdanning, NTNU. Han forsker blant annet på vurdering i klasserommet, læreres læring og endringer i nasjonal vurderingspolitikk. Fjørtofts forrige bok var Norskdidaktikk (2014). .
Den første utgaven av denne populære boken kom i 2009 og introduserte begreper som «baklengs planlegging» og «vurderingsrubrikker» i norsk skole. Andre utgave er betydelig revidert og viser hvordan planlegging og vurdering henger sammen med dybdelæring og utvikling av faglig forståelse i klasserommet. Mange nye innsikter fra norsk og internasjonal forskning på feltet belyser sentrale spørsmål. Et eget kapittel tar for seg vurdering i et skoleutviklingsperspektiv.
Effektiv planlegging og vurdering er beregnet på lærere, skoleledere og lærerstudenter.
Henning Fjørtoft er postdoktor i skoleutvikling ved Program for lærerutdanning, NTNU. Han forsker blant annet på vurdering i klasserommet, læreres læring og endringer i nasjonal vurderingspolitikk. Fjørtofts forrige bok var Norskdidaktikk (2014). .
- FAKTA
-
Utgitt:
2015
Forlag: Fagbokforlaget
Innbinding: Paperback
Språk: Norsk Bokmål
Sider: 170
ISBN: 9788245018363
Utgave: 2. utg.
Format: 24 x 17 cm
- KATEGORIER:
- VURDERING
-
Gi vurdering
Les vurderinger