Å lese for livet
barn lærer å lese
Mette-Cathrine Jahr (Oversetter)
Boken Å lese for livet vil hjelpe alle som underviser i småskolen til å få bedre innsikt i hvordan barn lærer å lese. Den
kan også brukes av lærere på høyere klassetrinn.
Boken presenterer en interaktiv lesemodell utviklet i New Zealand. Les mer
Boken presenterer en interaktiv lesemodell utviklet i New Zealand. Les mer
- Vår pris
- 399,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 3 virkedager
Paperback
Legg i
Paperback
Legg i
Vår pris:
399,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 3 virkedager
Boken Å lese for livet vil hjelpe alle som underviser i småskolen til å få bedre innsikt i hvordan barn lærer å lese. Den
kan også brukes av lærere på høyere klassetrinn.
Boken presenterer en interaktiv lesemodell utviklet i New Zealand. Det å lære å lese er en utrolig kompleks prosess, der elevenes livserfaring integreres med tillærte ferdigheter og strategier, og med deres språkkunnskaper, blant annet syntaks, ortografi og fonologi. Både middelet som brukes, og resultatet av prosessen, er mening.
Boken framhever det hvor viktig det er at tekstene er meningsfulle, at det er viktig med vurdering og evaluering for at undervisningen skal bli god, at det er behov for kritisk lesing av både skjønnlitterære og faglitterære tekster, at leseren har behov for å sammenholde ulike informasjonskilder, og at lærerne må ha god styring på klassen.
Boken presenterer en interaktiv lesemodell utviklet i New Zealand. Det å lære å lese er en utrolig kompleks prosess, der elevenes livserfaring integreres med tillærte ferdigheter og strategier, og med deres språkkunnskaper, blant annet syntaks, ortografi og fonologi. Både middelet som brukes, og resultatet av prosessen, er mening.
Boken framhever det hvor viktig det er at tekstene er meningsfulle, at det er viktig med vurdering og evaluering for at undervisningen skal bli god, at det er behov for kritisk lesing av både skjønnlitterære og faglitterære tekster, at leseren har behov for å sammenholde ulike informasjonskilder, og at lærerne må ha god styring på klassen.
- FAKTA
-
Utgitt:
2003
Forlag: Cappelen Damm akademisk
Innbinding: Paperback
Språk: Norsk Bokmål
Sider: 157
ISBN: 9788202226220
Utgave: 1. utg.
Orig.tittel: The learner as a reader
Format: 23 x 20 cm
- KATEGORIER:
- VURDERING
-
Gi vurdering
Les vurderinger