Min side Kundeservice Bli medlem

Å utvikle en lærende skole

aksjonsforskning og aksjonslæring i praksis

Å utvikle en lærende skole - Aksjonsforskning og aksjonslæring i praksis er skrevet på grunnlag av et toårig aksjonsforsknings- og aksjonslæringsprosjekt ved Lade skole i Trondheim. Boken innledes med et kapittel om aksjonsforskning. Les mer

469,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager

Logg inn for å se din bonus

Å utvikle en lærende skole - Aksjonsforskning og aksjonslæring i praksis er skrevet på grunnlag av et toårig aksjonsforsknings- og aksjonslæringsprosjekt ved Lade skole i Trondheim. Boken innledes med et kapittel om aksjonsforskning. I de fi re neste kapitlene løftes ulike områder som lærerne ønsket å utvikle, frem. Dette er områder som mappevurdering, vurderingsdialoger, tilpasset opplæring og klasseledelse, læreres læring, skriving som grunnleggende ferdighet og varierte arbeidsmetoder med fokus på læringsstrategier. De to siste kapitlene retter oppmerksomheten mot hvordan kunnskapsdeling skjer på skolen, og hvilken betydning denne delingen har for utviklingen av konkret praksis.

Boken tar opp sentrale temaer som skolene skal arbeide med ut fra intensjonene i Læreplan for Kunnskapsløftet (2006), og viser i konkrete praksiseksempler hvordan aksjonslæring kan være en god metode for utviklingsarbeid. Videre synliggjøres hvordan lærere kan ha nytte av aksjonslæring og aksjonsforskning.

Boken retter seg blant annet mot lærere, skoleledere og studenter og forskere.

Detaljer

Forlag
Høyskoleforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
143
ISBN
9788276347876
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2009
Originaltittel
Å utvikle en lærende skole
Format
24 x 17 cm

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Å utvikle en lærende skole:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv