Avvik og merknad
opplæringslovens § 2-8 og enkeltvedtakordningen i rundskriv Udir-tilskot-10-2005 - intensjoner og konsekvenser : Oslo-prosjektet: tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk - likeverdig opplæring i praksis, delrapport 1
Forfatteren prøver å kartlegge eksisterende føringer og praksis når det gjelder opplæring av språklige minoriteter. Han legger hovedvekt på formelle retningslinjer, ressurstildeling, kartleggings- og enkeltvedtaksprosedyrer som er etablert i forlengelsen av opplæringsloven av §2-8 Udir-tilskot-10-2005. Les mer
325,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
Logg inn for å se din bonus
Forfatteren prøver å kartlegge eksisterende føringer og praksis når det gjelder opplæring av språklige minoriteter. Han legger hovedvekt på formelle retningslinjer, ressurstildeling, kartleggings- og enkeltvedtaksprosedyrer som er etablert i forlengelsen av opplæringsloven av §2-8 Udir-tilskot-10-2005. Han identifiserer mange problematiske sider ved dagens ordning, og han mener at dagens ordning må endres for å skape en mer hensiktsmessig og pedagogisk holdbar praksis. Med litteraturliste.
Detaljer
- Forlag
- Oplandske bokforlag
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 75
- ISBN
- 9788275181440
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2007
- Serie
-
Vardeserien