Min side Kundeservice Bli medlem

Carl Vilhelm Boye Holst

undervisning og kultur

Carl Vilhelm Boye Holst hadde et sterkt engasjement for at den norske skolekulturen måtte tilpasse seg barna og ikke motsatt. Han går i dybden når han argumenterer for at skolekulturen blir vanskelig å leve innenfor når den organiseres i kunstige fagområder der barna vanskelig finner den nødvendige mening og sammenheng. Les mer

349,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager

Logg inn for å se din bonus

Carl Vilhelm Boye Holst hadde et sterkt engasjement for at den norske skolekulturen måtte tilpasse seg barna og ikke motsatt. Han går i dybden når han argumenterer for at skolekulturen blir vanskelig å leve innenfor når den organiseres i kunstige fagområder der barna vanskelig finner den nødvendige mening og sammenheng. Denne boken tar utgangspunkt i Holsts tanker og lar dem møte dagens norske skolepolitikk. Dette møtet fremtvinger en del ubehagelige spørsmål som viser at dagens situasjon er mere alvorlig enn den Holst påpekte i sin samtid. Forfatteren løfter i denne boken ned en viktig stemme fra det pedagogiske mørkeloft i et forsøk på å tilføre de pedagogiske grunnlagsdiskusjoner nødvendige og viktige innspill. Holst tør å fremme radikale endringsforslag innenfor en skoletenkning han opplever som lite human. Skolepolitikkens positivistiske tilbøyeligheter overser det vesentlige grunnlaget for å bygge en levelig og god skolekultur; barnas følelser og deres søken etter verdighet og skjønnhet i sine liv.

Boken henvender seg til alle som forsker, arbeider og studerer innenfor barnehage- og skolefeltet.

Detaljer

Forlag
Embla akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
175
ISBN
9788293689089
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2021

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Carl Vilhelm Boye Holst:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv