– Denne boka viser hvorfor pedagogikk langtfra er viktig bare i skolen, men også i samhandling med klienter og pasienter. Her lærer man på en glimrende måte å se saken fra klientenes side, noe som kan være nyttig for å forhindre kanskje umente overtramp mot en allerede sårbar gruppe. Man lærer også om vurdering og evaluering, samt hva som skal til for å få til endring i samhandling med klienter. Du lærer altså en rekke ferdigheter som kan være svært nyttig for alle som til daglig arbeider med klienter og pasienter. Håper bare for guds skyld at denne boka står på pensumlista til sykepleiere også - dette er en yrkesgruppe som kunne hatt spesielt stor nytte av denne boka. Denne boka er svært enkelt skrevet sammenlignet med andre pedagogikkbøker, og inneholder langt mindre svada enn bøker i lignende kategori. Den er til tider en fryd å lese, siden språket er svært godt, noe som gjør at du kan konsentrere deg om å lære framfor å tyde hva forfatteren egentlig mener.
Pedagogiske utfordringer for helse- og sosialarbeidere
Hva kan pedagogikken bidra med i arbeidet med klienter og pasienter?
Helse- og sosialarbeidere møter daglig mennesker som har fått endret sin livssituasjon og som trenger hjelp til å orientere seg på nytt.
Les mer
549,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Logg inn for å se din bonus
Hva kan pedagogikken bidra med i arbeidet med klienter og pasienter?
Helse- og sosialarbeidere møter daglig mennesker som har fått endret sin livssituasjon og som trenger hjelp til å orientere seg på nytt.
Pedagogiske utfordringer for helse- og sosialarbeidere tar utgangspunkt i slike situasjoner.
Det handler om å gå inn i et samarbeid med den hjelpsøkende pasienten eller klienten for å finne ut hva den enkelte trenger. Behovene er mangfoldige, men i store trekk dreier det seg om informasjon, opplæring, trening og veiledning. For at den hjelpsøkende skal få fullt utbytte av helse- og sosialarbeiderens oppfølging, er det viktig at hjelperen har forståelse og kunnskap til å gi riktig hjelp.
Forfatteren drøfter pedagogikk, menneskesyn og verdier, og sosialisering som grunnlag for det pedagogiske møtet. Videre behandles temaer som kunnskap, læring, undervisning, veiledning og vurdering.
Boka dekker det pedagogiske fagområdet for helse- og sosialfaglige utdanningene.
Helse- og sosialarbeidere møter daglig mennesker som har fått endret sin livssituasjon og som trenger hjelp til å orientere seg på nytt.
Pedagogiske utfordringer for helse- og sosialarbeidere tar utgangspunkt i slike situasjoner.
Det handler om å gå inn i et samarbeid med den hjelpsøkende pasienten eller klienten for å finne ut hva den enkelte trenger. Behovene er mangfoldige, men i store trekk dreier det seg om informasjon, opplæring, trening og veiledning. For at den hjelpsøkende skal få fullt utbytte av helse- og sosialarbeiderens oppfølging, er det viktig at hjelperen har forståelse og kunnskap til å gi riktig hjelp.
Forfatteren drøfter pedagogikk, menneskesyn og verdier, og sosialisering som grunnlag for det pedagogiske møtet. Videre behandles temaer som kunnskap, læring, undervisning, veiledning og vurdering.
Boka dekker det pedagogiske fagområdet for helse- og sosialfaglige utdanningene.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 196
- ISBN
- 9788205394421
- Utgave
- 2. utg.
- Utgivelsesår
- 2010
- Format
- 24 x 17 cm
Medlemmers vurdering
Skriv en vurdering
S