Barns utvikling i skolealder
Barns utvikling i skolealder gjør rede for barns endringer i skole- og ungdomsalder. De ulike endringene er forankret i både klassiske teoretikere og nyere forskning. Leseren får innblikk i barn og unges typiske væremåte på sentrale utviklingsområder som biologisk betinget utvikling, sosial utvikling, emosjonell utvikling og kognitiv utvikling. Les mer
449,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager
Logg inn for å se din bonus
Barns utvikling i skolealder gjør rede for barns endringer i skole- og ungdomsalder. De ulike endringene er forankret i både klassiske teoretikere og nyere forskning. Leseren får innblikk i barn og unges typiske væremåte på sentrale utviklingsområder som biologisk betinget utvikling, sosial utvikling, emosjonell utvikling og kognitiv utvikling. Forskjeller i barn og unges utvikling er også drøftet.
Boka består av 11 kapitler med følgende temaer:
teoretiske modeller og tilnærminger relatert til utvikling motorisk utvikling sosiale relasjoner både før og i skolealder emosjoner og temperament selvoppfatning persepsjon og tenkning språk, begreper og kommunikasjon moral kjønnstypisk væremåteBarns utvikling i skolealder henvender seg til lærerstudenter og lærere. Den er også aktuell for profesjonsutdanninger i pedagogikk, spesialpedagogikk samt sosial- og helsefag.
Boka består av 11 kapitler med følgende temaer:
teoretiske modeller og tilnærminger relatert til utvikling motorisk utvikling sosiale relasjoner både før og i skolealder emosjoner og temperament selvoppfatning persepsjon og tenkning språk, begreper og kommunikasjon moral kjønnstypisk væremåteBarns utvikling i skolealder henvender seg til lærerstudenter og lærere. Den er også aktuell for profesjonsutdanninger i pedagogikk, spesialpedagogikk samt sosial- og helsefag.
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 183
- ISBN
- 9788202560492
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2017
- Format
- 24 x 17 cm