Min side Kundeservice Bli medlem

Betydningen av å møtes

relasjoner som grunnlag for læring og undervisning

Skolens oppgave er ikke bare å sikre elever et målbart læringsutbytte. Skolen er også et sted der mennesker skal leve sammen og utvikle seg. Ett av fire kompetanseområder som er lagt til grunn for Fagfornyelsen er kompetanse i å kommunisere, samhandle og å delta. Les mer

369,-
Sendes innen 3 - 10 dager

Logg inn for å se din bonus

Skolens oppgave er ikke bare å sikre elever et målbart læringsutbytte. Skolen er også et sted der mennesker skal leve sammen og utvikle seg. Ett av fire kompetanseområder som er lagt til grunn for Fagfornyelsen er kompetanse i å kommunisere, samhandle og å delta.
Det relasjonelle aspektet inngår som en sentral del i dette. I en årrekke har professor emeritus Ingrid Helleve forsket på og formidlet relasjonens betydning i lærerutdanning og i lærerprofesjonen. Dette mangfoldet av perspektiver gjenspeiles i denne antologien hvor relasjonsperspektivet er det sammenbindende elementet.
Aslaug Grov Almås er førsteamanuensis ved Høgskulen på Vestlandet, Brita Bjørkelo er professor ved Politihøgskolen og ved Oslo Nye Høgskole, Dag Roness er førsteamanuensis ved Universitetet i Bergen og Marit Ulvik er professor ved Universitetet i Bergen.

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
189
ISBN
9788245037999
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2022
Format
24 x 17 cm

Les utdrag

Utdraget er hentet fra e-bok-utgaven. Åpne utdrag her

Bla i boka

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Betydningen av å møtes:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv