Læring, utvikling, læringsmiljø
en innføring i pedagogisk psykologi
Denne innføringsboka i pedagogisk psykologi presenterer forskning og teori om læring, utvikling og læringsmiljø. Målet for bokas forfattere er å få fram relevansen av teorier som studenter gjerne opplever som abstrakte. Les mer
629,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
Logg inn for å se din bonus
Denne innføringsboka i pedagogisk psykologi presenterer forskning og teori om læring, utvikling og læringsmiljø. Målet for bokas forfattere er å få fram relevansen av teorier som studenter gjerne opplever som abstrakte. Teoriene blir mer forståelige ved at de belyses gjennom praktiske eksempler. Boka er inndelt i tre deler: Utvikling, læring og læringsmiljø. I første del gis en innføring i sosial og emosjonell utvikling, moralsk utvikling, språkutvikling og motorisk utvikling. Bokas andre del tar for seg læring fra ulike perspektiver: behaviorisme, informasjonsprosesseringsteori, sosial kognitiv teori, kognitiv teori, sosiokulturell teori og aktivitetsteori. Tredje del av boka fokuserer på betydningen av læringsmiljøet for barn og unges utvikling og læring. Aktuell pensumbok for studier i pedagogikk, lærerutdanning, barnehagelærerutdanning, spesialpedagogikk og psykologi. Den vil være verdifull for lærere i barnehage og skole, og for andre som studerer eller arbeider innenfor feltet.
Detaljer
- Forlag
- Akademika
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål Nynorsk
- Sider
- 367
- ISBN
- 9788232100095
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2013