Synlig læring

et sammendrag av mer enn 800 metaanalyser av skoleprestasjoner

«[...] Kvart område er avslutta med ei oppsummering, konkluderande kommentar, som minner om hovudpunkta i det området teksten har gått gjennom. Det å sette inn termometer er ein visuell måte der lesaren får lett tilgjengeleg info om kva som kom fram i studiane. Les ein i tillegg teksten som følgjer termometeret, er ein godt oppdatert på dette vesle området. Boka kan gjerne lesast slik, der ein tar for seg eit område om gangen, og ventar litt før ein treng oppdatering på neste område.»

Kirsten Flaten, Utdanningsnytt.no

John Hatties banebrytende bok, Synlig læring, er en sammenfatning av resultatene fra mer en 15 års forskning med flere millioner elever involvert, og representerer den største samlingen av evidensbasert forskning som er gjort noensinne på hva som faktisk virker i skolen for å forbedre læring. Les mer

679,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager

Logg inn for å se din bonus

John Hatties banebrytende bok, Synlig læring, er en sammenfatning av resultatene fra mer en 15 års forskning med flere millioner elever involvert, og representerer den største samlingen av evidensbasert forskning som er gjort noensinne på hva som faktisk virker i skolen for å forbedre læring.

John Hattie er professer og direktør ved Melbourne Education Research Institute på universitetet i Melbourne, Australia, og er æresprofessor ved universitetet i Auckland, New Zealand. Han er forfatter av boken Synlig læring og medforfatter av Intelligence and Intelligence Testing, begge publisert av Routledge forlag.

Norsk forord ved Thomas Nordahl.

Detaljer

Forlag
Cappelen Damm akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
553
ISBN
9788202415174
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2013
Originaltittel
Visible learning : synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement
Format
24 x 17 cm
Serie
Synlig læring

Bla i boka

Anmeldelser

«[...] Kvart område er avslutta med ei oppsummering, konkluderande kommentar, som minner om hovudpunkta i det området teksten har gått gjennom. Det å sette inn termometer er ein visuell måte der lesaren får lett tilgjengeleg info om kva som kom fram i studiane. Les ein i tillegg teksten som følgjer termometeret, er ein godt oppdatert på dette vesle området. Boka kan gjerne lesast slik, der ein tar for seg eit område om gangen, og ventar litt før ein treng oppdatering på neste område.»

Kirsten Flaten, Utdanningsnytt.no

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Synlig læring:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Stargate

Ingvild H. Rishøi
Innbundet 
308,- 339,-
 

Ekko

Lena Lindgren
Innbundet 
345,- 379,-
 

Pilot

Ola Engelien
Paperback 
719,-
 

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv