Min side Kundeservice Bli medlem Slik virker medlemskapet

Entering the Child's Mind

The Clinical Interview In Psychological Research and Practice

«'Ginsburg's excellent account of the clinical interview should appeal to anyone who works, or is thinking of working with children.' Janine Spencer, London Guildhall University»

Entering the Child's Mind teaches a powerful technique for gaining insight into a child's way of thinking. In the tradition of Piaget and Vygotsky, Dr Herbert P. Ginsburg argues that standardized instruments of evaluation often fail to meet the challenges of complex cognition. Les mer
1350,-
Sendes innen 21 dager

Logg inn for å se din bonus

Entering the Child's Mind teaches a powerful technique for gaining insight into a child's way of thinking. In the tradition of Piaget and Vygotsky, Dr Herbert P. Ginsburg argues that standardized instruments of evaluation often fail to meet the challenges of complex cognition. He presents the 'clinical interview' as a powerful tool that, when understood and used properly, can provide psychologists with a profound appreciation for children's thinking. Dr Ginsburg aims to convince the reader that the method has important applications in research, clinical practice, and education. The clinical interview offers a degree of flexibility that allows psychologists to more closely assess the thinking of a particular child.

Detaljer

Forlag
Cambridge University Press
Innbinding
Innbundet
Språk
Engelsk
ISBN
9780521496858
Utgivelsesår
1997
Format
24 x 16 cm

Anmeldelser

«'Ginsburg's excellent account of the clinical interview should appeal to anyone who works, or is thinking of working with children.' Janine Spencer, London Guildhall University»

Medlemmers vurdering

J
Jean Freud – 03.04.2009

– Denne boka ligger langt fra de fleste andre bøker jeg har lest i utviklingspsykologien. Heller enn å ta for seg x antall teorier om ditt og datt, er dette en praktisk rettet guide til de som vil intervjue barn. Eksemplene i boka er utelukkende knyttet tin intervjuer som går på kognitive evner, men teknikkene er universelle. Den er så konkret i sine tips, at det er forfriskende å lese etter flere år med tørr teori. I tillegg er den skrevet i et lett språk, og forfatteren har både humor og selvironi. Det eneste problemet er at forfatteren ofte havner i den velkjente skyttergraven når det gjelder kvalitative versus kvantitative metoder. Jeg har lest mye verre, men det er fremdeles noen ting som skurrer og oppleves som unødvendige og sleivete spark mot den kvantitative tradisjonen.

J
Jean Freud – 03.04.2009

– Forfatteren skriver seg med denne boken inn i biblioteket av instruksbøker i kvalitative metoder, nærmere bestemt "klinisk intervju". Disse intervjuene skal være et alternative til standardiserte intelligenstester som IQ og WISK. Men metodene og teknikkene som presenteres er av en slik art at de kan benyttes i alle psykologiske intervjuer av barn, ikke bare de som tar til sikte å avdekke kognitive evner. Dette er også årsaken til at boka brukes som pensum i utviklingspsykologien på NTNU. Boka er god å lese, med et enkelt språk og skrevet av en forfatter med humor. Boka gir en presentasjon ev de mest grunnleggende teoretiske ideene bak, og fortsetter med å gjøre anvende dette tankegodset veldig konkret med beskrivende eksempler.

Oppdag mer

Bøker som ligner på Entering the Child's Mind:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv