Meny

I valgkampens hete

strategisk kommunikasjon og politisk usikkerhet

Bernt Olav Aardal (Redaktør) ; Anne Krogstad (Redaktør) ; Hanne Marthe Narud (Redaktør)

Boka handler om samspillet mellom de tre viktigste aktørene i en moderne valgkamp: partiene, mediene og velgerne. Boka viser blant annet at politikkens medialisering har hatt konsekvenser for innholdet i valgkampen, og for hvem som har makt over dagsorden. Les mer
Vår pris
559,-

(Innbundet) Fri frakt!
Leveringstid: Ikke i salg

Innbundet
Innbundet
Vår pris: 559,-

(Innbundet) Fri frakt!
Leveringstid: Ikke i salg

Boka handler om samspillet mellom de tre viktigste aktørene i en moderne valgkamp: partiene, mediene og velgerne. Boka viser blant annet at politikkens medialisering har hatt konsekvenser for innholdet i valgkampen, og for hvem som har makt over dagsorden. Har register og litteraturliste.
FAKTA
Utgitt:
Forlag: Universitetsforlaget
Innbinding: Innbundet
Språk: Norsk Bokmål
Sider: 431
ISBN: 9788215006291
Utgave: 1. utg.
Format: 18 x 25 cm
KATEGORIER:

Bla i alle kategorier

VURDERING
Gi vurdering
Les vurderinger



Forord

Innledning

Kapittel 1 Strategisk kommunikasjon og politisk usikkerhet


Del I Partienes og politikernes strategiske kommunikasjon
Kapittel 2 Partiprogram og velgerappell

Kapittel 3 Strategi og politikk.Ledernes vurdering av valgkampen

Kapittel 4 Fjernsynsvalgkamp.Noen retoriske øvelser i fordeling av skyld og ære

Kapittel 5 Organisering av valgkampen - "tradisjonell" eller "moderne"?


DEL II Medienes innhold
Kapittel 6 Fra politikermakt til journalistmakt.Programlederroller i fjernsynsvalgkampen 1961-2001

Kapittel 7 Den "lange" valgkampen.Mediestoffet i månedene før valget

Kapittel 8 Den "korte" valgkampen.Mediestoffet i fire uker før valget

Kapittel 9 "En joggedress og en grå papirpose over hodet, takk." Valgkamp og terningkast

Kapittel 10 "Valgkamp2001.no" Partier, velgere og nye medier.Ny kommunikasjon?


Del III Velgernes reaksjoner
Kapittel 11 Velgernes eksponering for valgkampen i mediene

Kapittel 12 Bestemmer mediene hva vi skal mene, eller bare hva vi skal mene noe om?

Kapittel 13 Valgdeltakelse, partitilknytning og stemmegivning


Del IV Eksperimentelle studier av medieeffekter
Kapittel 14 På valgkampens slagmark.En eksperimentell studie av medieeffekter

Kapittel 15 Partiledereffekter? I Norge? En multimetodestudie


Konklusjon
Kapittel 16 Valgkamp på norsk

Litteratur

Om forfatterne

Stikkord