Meny

Politisk kommunikasjon i et nytt medielandskap

Sosiale medier har gitt enkeltindivider helt nye muligheter til å bli hørt. I dag kan hvem som helst ytre seg i offentligheten ved hjelp av noen tastetrykk og reise diskusjoner om saker de synes er viktige. Les mer
Vår pris
329,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 virkedager

  Kjøp NÅ - få 16 bonuskroner!

Vår pris: 329,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 virkedager

  Kjøp NÅ - få 16 bonuskroner!

Om boka

Sosiale medier har gitt enkeltindivider helt nye muligheter til å bli hørt. I dag kan hvem som helst ytre seg i offentligheten ved hjelp av noen tastetrykk og reise diskusjoner om saker de synes er viktige. Mediesituasjonen har utviklet seg fra å være dominert av massemedier til et langt mer komplekst landskap der ulike stemmer, arenaer, aktører og budskap konkurrerer om oppmerksomheten. Denne nye situasjonen legger til rette for store endringer i politisk kommunikasjon, og påvirker hvordan det blir kommunisert, hva som blir kommunisert, og hvem som deltar i den offentlige samtalen.


Hovedspørsmålet som stilles i Politisk kommunikasjon i et nytt medielandskap er hvordan sosiale medier bidrar til å forme den politiske offentligheten. Har det for eksempel noen betydning at Jens Stoltenberg skriver på Facebook at han gleder seg til kveldens episode av TV-serien Lilyhammer? Hva tenker journalister som er opplært til å være politisk nøytrale, om å dele personlige meldinger i sosiale medier? Bringer nye medieplattformer nye stemmer og nytt innhold inn i offentligheten? Bidrar sosiale medier til mer demokrati?


Boka passer for både studenter og fagfolk som er interessert i hvordan sosiale medier påvirker politisk kommunikasjon.

Fakta

Bla i boka